پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۶-۱۸

فتوت، ایمان و شب زنده‌داری از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) است

فتوت، ایمان راسخ و شب زنده داری از جمله بارزترین ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) است.  

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام محمد مهدی عباسی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران این بارگاه نورانی در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: همه ما دوست داریم در زمره یاران امام زمان(عج) باشیم و در زمان ظهور حضرت به یاری ایشان بشتابیم. 
 

آبادی دین و دنیای انسان ها با ظهور منجی

وی تصریح کرد: هرچند در روایات تعداد یاران امام زمان(عج) سیصد و سیزده نفر عنوان شده ولی حلقه دوم یاران ایشان حدود ده تا  دوازده هزار نفر هستند که در تشکیل حکومت مهدوی امام را یاری می کنند. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: امام زمان(عج) در هنگام ظهور نه تنها دین بلکه دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند بنابراین نیاز به یاران دارند. آن حضرت یاران خود را برای تشکیل حکومت عدل جهانی به اقصی نقاط دنیا می‌فرستند. 
وی بیان کرد: در روایات اسلامی آمده است که یاران امام زمان(عج) شباهت بسیاری به یاران سیدالشهدا(ع) دارند. بنابراین اگر ما این ویژگی‌ها را بشناسیم و سعی کنیم از نظر اخلاقی به آن بزرگواران نزدیک شویم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در زمره یاران امام زمان(عج) قرار بگیریم. 
 

فتوت و جوانمردی، ویژگی یاران امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام عباسی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های یاران سیدالشهدا(ع) فتوت و جوانمردی بود. انسان جوانمرد در برابر سختی‌ها می‌ایستد و از آرمان‌های خود دفاع می‌کند. ما هم اگر می‌خواهیم از اصحاب و یاران امام زمان(عج) باشیم، باید روحیه جوانمردی و فتوت را در خود تقویت کنیم. 
وی افزود: ایمان راسخ یکی دیگر از ویژگی‌های یاران سیدالشهدا(ع) است. آنها به راهی که انتخاب کرده بودند ایمان راسخ داشتند و  به همین خاطر تا آخرین نفس دست از یاری امام نکشیدند. 
این کارشناس مذهبی عبادت و شب‌ زنده‌داری را یکی دیگر از ویژگی‌های یاران سیدالشهدا(ع) برشمرد و گفت: یاران سیدالشهدا(ع) همه اهل عبادت و شب زنده‌داری بودند و در شب عاشورا نیز که آخرین شب عمر آنها بود، تا صبح به راز و نیاز و مناجات با خدا گذراندند. 
وی خاطرنشان کرد: ما سه روز مهم در تاریخ اسلام داریم یکی روز عید مبعث که در این روز راه هدایت به انسان‌ها نشان داده شد. دوم روز عید غدیر که در آن امامت که  تداوم رسالت است به ما معرفی شد. سوم عاشورا که برای اینکه غدیر پاس داشته نشد رقم خورد. 
این مدرس حوزه اظهار کرد: عاشورا حقیقتی بود که نشان داد برای تداوم نبوت و امامت نیاز به فرهنگ شهادت داریم. بنابراین عاشورا واقعه بسیار مهمی است که  حقیقت آن در اربعین تجلی پیدا می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی