پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۹

جزییات برپایی مواکب دهه پایانی صفر در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی 

از شب گذشته برپایی ۱۱۶ موکب با عنوان نمایشگاه آرام جان‌ها در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی آغاز شده و قرار است در دهه پایانی صفر با اجرای برنامه های متنوع، فضای معنوی و تبیینی خاطره انگیزی را برای زائران و مجاوران امام رضا (ع) فراهم کنند.

عبدالحمید طالبی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز درباره کم و کیف خدمت رسانی این موکب ها گفت: به مناسبت دهه پایانی صفر از ۱۸تا ۲۵ شهریور در ره باغ آیت الله واعظ طبسی اقدام به برپایی موکب های عزاداری در مساحتی حدود ۱۲۸۴ متر مربع کردیم که این کار از روز گذشته آغاز شده و تا فردا تکمیل می شود، تاریخ افتتاح این مواکب ۲۰ شهریور ماه است.
رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این موکب ها با همکاری سازمان های مختلف اجرا می‌شود، افزود: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس در این مواکب فعالیتهای متنوعی مانند جذب خادمیار، بازدید مجازی موزه رضوی با عینک« وی آر»، پس زمینه خاطره سازی و تهیه عکس یادگاری با حرم مطهر، دیجیتال سازی نسخ تاریخی، ایستگاه مطالعه دیجیتال، تمبر یادگاری دیجیتال، قصه گویی و کتاب درمانی و اجرای برنامه نقالی و نقشه خوانی مسیر سفر امام رضا از مدینه به مرو را خواهد داشت.
وی برپایی موکب فرهنگی عهد عاشقی را از برنامه های دانشگاه امام رضا در این پیاده راه دانست و گفت: بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این ره باغ برنامه هایی مانند اجرای سرود، نقالی، نقاشی و خط، رادیو نوجوان،سربند نویسی، کتیبه نویسی و ایستگاه کودک را اجرا می‌کند.
طالبی افزود: مرکز قرآن کریم هم نمایشگاه در ماتم مهر، پویش رحمت العالمین و مسابقه فرازخوانی طنین رضوی را دارد.
اجرای نشست های مختلف تبیینی توسط بنیاد پژوهش های اسلامی،همچنین برپایی غرفه تبلیغی ترویجی کتاب محور رضوی توسط موسسه به نشر از دیگر فعالیتهای غرفه های مربوط به پیاده راه آیت الله واعظ طبسی است که رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: موسسه امور جوانان و تشکل‌های انقلابی آستان قدس نیز با برپایی غرفه شباب الشمس و نوجوانان دهه هشتادی و اجرای نشست های معرفتی میزبان جوانان و نوجوانان خواهد بود.
طالبی با بیان اینکه غرفه آستان مهر توسط موسسه آفرینش های هنری برپا می‌شود، از برگزاری غرفه نشست ها و برنامه های سازمان علمی فرهنگی در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی