پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۹

همراه با انتشارات به‌نشر در دهه پایانی ماه صفر/  از رویداد قلم گاه تا عرض ارادت نویسندگان رضوی

مدیرعامل انتشارات به‌نشر گفت: این انتشارات براساس رسالت خود برنامه‌های متنوعی را با محوریت «فرهنگ رضوی» برای دهه پایانی ماه صفر؛ از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) تدارک دیده است.

 به گزارش آستان نیوز، حسین سعیدی با اشاره به حضور انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «آرام جان‌ها» گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، در نمایشگاه «آرام جان‌ها»، این انتشارات در کنار سایر مراکز علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در یک غرفه با شعار «ارادتی از جنس کتاب و کلمه» حضور دارد. 
 

انتشار 146 عنوان کتاب رضوی در به‌نشر
وی با اشاره به عرضه جدیدترین آثار و محصولات  انتشارات به‌نشر به خصوص در حوزه سیره و معارف رضوی در این غرفه تاکید کرد: با توجه به انتساب انتشارات‌ به‌نشر به ساحت قدسی حضرت رضا(ع)، یکی از موضوعات اصلی تاکید شده در این انتشارات، تولید اثر درباره حضرت رضا(ع) و آموزه‌های ایشان است. تاکنون در این انتشارات 146عنوان کتاب توسط 100 نویسنده برای گروه‌های سنی مخاطبان از خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف شعر، داستان، رمان، آثار آموزشی و پژوهشی و پرسش و پاسخ منتشر شده است. این آثار به موضوعات مختلف حول حضرت رضا(ع) پرداخته است که سنت و سیره حضرت رضا (ع) بیشترین سهم را دارد. زیارت حضرت و حرم شناسی دومین و سومین دسته موضوعی آثار است که مجموع این آثار در شمارگان یک میلیون و پانصد هزار نسخه منتشر شده است. تمامی آثار منتشر شده انتشارات به‌نشر در موضوع معارف رضوی، سیره امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر اکرم(ص) در نمایشگاه «آرام جان‌ها» در معرض دید زائران و علاقه‌مندان به رمان و داستان رضوی قرار دارد.
وی تصریح کرد: کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» از جدیدترین آثار انتشارات به‌نشر در موضوع زندگی پیامبر گرامی اسلامی (ص) است که به قلم محمد باغستانی کوزه‌گر نوشته شده است. این اثر در دهه پایانی ماه صفر  با حضور نویسنده اثر و جمعی از فعالان حوزه کتاب در غرفه انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «آرام جان‌ها» رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری پویش«قلم‌گاه» تا شهادت امام رضا(ع) افزود: این مسابقه بر اساس کتاب «چشمه‌های بهشت» گزیده‌ای از اثر ارزشمند عیون اخبار الرضا (ع) است  که توسط محمد هادی زاهدی با  به زبان روزآمد  و روان و قابل فهم ترجمه شده است. این مسابقه با هدف آشنایی بیشتر مخاطب عام و مخاطب خاص (نویسندگان و تصویرگران و تولید کنندگان محتوا) در بخش عمومی با پاسخ به سوالات و در بخش ویژه تولید محتوای متنی و تصویری  کتاب «چشمه‌های بهشت» از ولادت امام رئوف آغاز شده و تا شهادت ایشان ادامه دارد.
 

نمایش، کتاب و بازی
سعیدی اظهار کرد: عرضه و معرفی آثار رضوی در قالب‌های مختلف شعر، داستان، رمان و آثار علمی پژوهشی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف و برگزاری نشست‌ نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» از دیگر برنامه‌های انتشارات به‌نشر در  نمایشگاه «آرام جان‌ها» است.
وی با اشاره به اجرای برنامه کتاب نمایش ویژه کودکان در غرفه انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «آرام جان‌ها»، افزود: با استفاده از عروسک‌های ساده برگرفته از شخصیت‌های کتاب‌های رضوی رضوی کودک، برای کودکان نمایش اجرا  و از این طریق محتوا و منبع قصه به کودک معرفی می‌شود. کودکان حاضر در غرفه ضمن تجربه تماشای یک نمایش کتاب محور هدایایی نیز دریافت خواهند کرد. هم چنین در جهت معرفی اثرگذار و خلاقانه کتاب‌های رضوی، پرفورمنس با استفاده از کتاب در این نمایشگاه با حضور دو بازیگر اجرا خواهد شد. بازیگران در این مکان به معرفی کتاب‌های شاخص رضوی از طریق هنر و بازی خود می پردازند.

 
اجرای طرح «نذر فرهنگی کتاب»
وی با اشاره به اجرای طرح «نذر فرهنگی» در دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: در راستای عمل به منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش نذر فرهنگی کتاب در ایام دهه پایانی ماه صفر، بخشی از هزینه خرید کتاب افراد توسط آستان قدس رضوی پرداخت می‌شود به این نحو که علاقه‌مندان به علم و فرهنگ می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور از تخفیف بیست درصدی برای کتاب‌های ناشران آستان قدس رضوی و 10 درصدی برای سایر ناشران بهره‌مند شوند. در کنار این تخفیف ضمن اطلاع رسانی گسترده، از مخاطبان برای عضویت در «شبکه کتابخوانان رضوی» نیز دعوت به عمل می‌آید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی