پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی:
۱۴۰۲-۰۶-۲۰

اخلاق نیکوی پیامبر اکرم(ص) از مهمترین عوامل گرایش مردم به اسلام بود 

سخنران حرم رضوی گفت: اخلاق نیکوی پیامبر اکرم(ص) از مهمترین عوامل گرایش مردم به دین مبین اسلام بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری در ویژه برنامه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم پیامبر(ص) را به عنوان اسوه و الگوی نیکو به مسلمانان معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: اگر ما اخلاق نیکوی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهیم بسیاری از اختلافات خانوادگی و کینه‌ها و دعواهایی که در خانواده‌ها بین زن و شوهر وجود دارد از بین خواهد رفت، چرا که بسیاری از این مشکلات به عدم رعایت اخلاق اسلامی در خانواده برمی‌گردد.
این کارشناس دینی اظهار کرد: هر چند که اولین و مهمترین معجزه پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم است ولی یکی از اعجازهای حائز اهمیت رسالت ایشان رفتار نیکوی آن حضرت با مردم بود.
وی افزود: همین اخلاق نیکو و رفتار کریمانه پیامبر اکرم(ص) باعث گرایش بسیاری از مردم به دین مبین اسلام شد. ایشان غنائم جنگی را به صورت مساوی بین مسلمانان تقسیم می‌کردند و اگر میهمانی وارد خانه آن حضرت می‌شد به نیکویی از او پذیرایی می‌کردند و اکرام میهمان از جمله ویژگی‌های اخلاقی ایشان بود.
 

نمونه در زندگی اجتماعی

حجت‌الاسلام میرباقری ادامه داد: رسول خدا(ص) در زندگی اجتماعی خود با مسلمانان رابطه بسیار خوبی داشتند و اگر یکی از آنها را سه روز نمی‌دیدند جویای احوال او می‌شدند. اگر می گفتند که به مسجد نیامده برای او دعا می‌کردند واگر بیمار بود به عیادت او می‌رفتند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های جذب مردم به دین اخلاق نیکو است، اظهار کرد: اخلاق اسلامی انسان‌ها را عاشق و واله دین می‌کند. برای دعوت فردی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند و دعوت او به رعایت حجاب و عفاف صد راه وجود دارد ولی یکی از بهترین راه‌ها برخورد محترمانه و هدیه دادن به او است.
این کارشناس مذهبی یادآور شد: ما اگر با اخلاق مردم را به دین دعوت کنیم اثر بسیار خوبی خواهد داشت بنابراین به جای برخورد نامناسب با فردی که یکی از شئون دینی را رعایت نمی‌کند اگر از در دوستی و محبت با او وارد شویم بهتر می‌توانیم در او تاثیرگذار باشیم.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله با نوای مداح و ذاکر آل الله؛ مرتضی اسلامی‌نژاد و مرثیه‌ خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای جعفر ملائکه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی