پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:
۱۴۰۲-۰۶-۲۰

کربلا تجلی گاه کمالات انسانی در روی زمین بود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: کربلای سیدالشهدا(ع) تجلی‌گاه اخلاق و کمالات انسانی بر روی زمین بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: در کربلا شاهد زیباترین جلوه‌های اخلاقی بودیم در روز عاشورا با تمام سختی‌ها و رنج‌هایی که متوجه سیدالشهدا(ع) بود آن حضرت در کمال امیدواری به رحمت خدا به سر می‌بردند و هر چه ظهر عاشورا نزدیک می شد، آن را گلگون‌تر می‌دیدند.
 

حضور یاران سیدالشهدا(ع) با اندیشه دینی

وی تصریح کرد: کربلا صحنه اندیشه‌مداری سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت و برای دشمن عرصه جهالت بود. عاشورا یک شعار پر از شعور بود و همه یاران امام حسین(ع) با اندیشه دینی وارد صحنه مبارزه با دشمن شده بودند.
این کارشناس دینی افزود: در کربلا انسانیت و اخلاق موج می‌زد. حضرت سیدالشهدا(ع) سپاه دشمن که تشنه لب بودند را سیراب کرد ولی دشمن در نهایت لئامت و پستی آب را بر روی آن حضرت بستند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از جلوه‌های کمال در کربلا رعایت انصاف بود. در روز عاشورا جبهه حسین‌ بن علی(ع) پر از انصاف بود و جبهه دشمن پر از بی‌انصافی و ستم. در شب عاشورا با اینکه امام حسین(ع) در حلقه تنگ محاصره دشمن قرار داشت بیعت را از یاران خود برداشت و از آنها خواست که او را ترک کنند.
حجت‌الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: در کربلا همچنین ایثار و از خودگذشتگی موج می‌زند. یاران سیدالشهدا(ع) با روحیه ایثاری که داشتند تا زنده بودند اجازه ندادند بنی هاشم وارد صحنه جنگ شوند و در راه دفاع از سیدالشهدا(ع) و اهل بیت آن حضرت جان خود را فدا کردند.
 

حلم و بردباری، جلوه های اخلاقی کربلا

وی بیان کرد: حلم و بردباری یکی دیگر از جلوه‌های زیبای اخلاق و کمال انسانی در کربلا بود. انسان مومن در سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی با وقار است و صبر و بردباری خود را از دست نمی‌دهد. امام حسین(ع) در هنگام شهادت یاران خود و در هنگام شهادت فرزندش حضرت علی اکبر(ع) گریه کرد ولی جزع و فزع و بی‌تابی نکرد.
 

تبلیغات دشمن بر ضد اجتماع میلیونی اربعین

این کارشناس مذهبی پرهیز از ظلم، اهمیت دادن به حجاب، حق مداری، برپا کردن نماز جماعت در اوج جنگ و اهمیت دادن به جماعت مسلمین را از دیگر جلوه‌های کمال در کربلا معرفی و بیان کرد: دشمن همیشه از جماعت و اجتماع مومنین می‌ترسد به همین خاطر است که تبلیغات آنها اجتماع میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی را نشانه گرفته است.
گفتنی است؛ ویژه برنامه‌های عزاداری و بیان معارف دینی در ایام دهه پایانی ماه صفر همه روزه ساعتی قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی میزبان خیل زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی