پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۰

«حسینیه حرم» میزبان هیئات عزاداری سراسر کشور

در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)، «حسینیه حرم» پرشورتر از همیشه میزبان عزاداران رضوی خواهد بود و هیئات مذهبی از ۱۳ استان کشور محافل عزاداری آیینی خود را در جوار مضجع شریف رضوی برگزار خواهند کرد. 

به گزارش آستان نیوز، «حسینیه حرم» که با هدف ایجاد امکان برپابی محافل عزاداری اقوام مختلف ایران در صحن و سرای امام رئوف پایه‌گذاری شده، با استقبال گسترده هیئات مذهبی سراسر کشور همراه شده و این استقبال، در دهه آخر ماه صفر به اوج خود رسیده است.
بر همین اساس آستان قدس رضوی با افزایش مکان‌های برپایی این حسینیه در صحن‌ها و رواق‌ها، میزبان تعداد بیشتری از این هیئات خواهد بود.
طبق برنامه اعلام شده، از امروز تا ۲۰ شهریور، هیئات عزاداری استان‌ها و اقوام مختلف در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور خواهند یافت و همزمان با ایام عزاداری شهادت امام رضا(ع) در جوار بارگاه ملکوتی ایشان آیین‌های عزداری خود را برپا خواهند کرد.
بر این اساس هیئاتی از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، قم، مازندران، چهارمهال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان و بوشهر با تشرف به مشهد مقدس، در حرم مطهر رضوی حضور خواهند یافت و به سبک و سیاق بومی و محلی خود، محافل عزاداری شان را برگزار خواهند کرد.
محافل عزاداری آیینی هیئات مذهبی استان های مختلف، از ساعت 16 در حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، رواق‌های امام خمینی(ره) و دارالحجه و همچنین صحن‌های قدس، غدیر و گوهرشاد برای برگزاری این مراسم تعیین شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی