پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی؛ 
۱۴۰۲-۰۶-۲۰

کتاب «نسیم با طراوت از سیره رضوی» در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) رونمایی شد

همزمان با ایام پایانی صفر و به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی از کتاب «نسیم با طراوت از سیره رضوی» به زبان انگلیسی در این آستان مقدس رونمایی شد. 

به گزارش آستان نیوز، این مراسم رونمایی کتاب صبح امروز با حضور حجت السلام والمسلمین دکتر سیدمحمد ذوالفقاری  مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی و گروهی 38 نفره از زائرین مالزیایی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر برگزار شد. 
کتاب «نسیم با طراوت از سیره رضوی» در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی مبنی بر گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) بویژه امام رضا(ع) توسط مديريت زائرین غیرايرانی این آستان مقدس به زبان انگليسی ترجمه شده و در تيراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده و آماده اهدا به زائران انگليسی زبان است. 
محتوای فارسی اين كتاب بخش‌هایی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه‌ای (دام ظله) است كه توسط مؤسسه صهبا گردآوری شده است.
 اين كتاب علاوه بر نگاهی گذرا به زندگی امام رضا(ع) و بیان سیره مبارزاتی اين امام همام، به ارائه پیشینه مبارزه و گونه‌های مختلف مبارزه ایشان اعم از تقيه، مبارزه سياسی، علمی و تبلیغاتی می‌پردازد و در ادامه تحلیلی از ولایتعهدی ايشان در دوره مأمون ارائه کرده و وضعیت تشیع و شیعیان در دوره ولایتعهدی ایشان را بیان می‌کند.
 

اهمیت زیارت امام رضا(ع)

مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این مراسم خطاب به زائرین مالزیایی که از سفر اربعین حسینی به مشهد مشرف شده بودند، اظهار کرد: کشور شما با سرزمین امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) فاصله بسیار دارد و زبان و فرهنگ شما نیز با ائمه اطهار(ع) متفاوت است، این چه عشق و علاقه‌ای است که شما را از سفر کربلا به مشهدمقدس آورده است؟ بی‌شک معجزه است. 
حجت السلام والمسلمین ذوالفقاری با تأکید بر حدیثی از حضرت رضا(ع) درباره ثواب اخروی زیارت این امام همام افزود: حرم مطهر رضوی پایتخت معنوی ایران است که در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر است، خدا را شاکر هستیم توفیق این زیارت نصیب شما نیز شده است. 
وی با اشاره به برخی از کرامات حضرت رضا(ع) و حاجت گرفتن زائران حرم مطهر ادامه داد: وقتی به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدید، پس از زیارت جلوی ضریح مطهر بنشینید و با این امام مهربان صحبت کنید. 
ذوالفقاری با بیان برخی از القاب و صفات امام هشتم(ع) همچون «رئوف»، «انیس النفوس» و...، گفت: هیج غریبی در حرم امام رضا(ع) احساس غربت نمی‌کند. تا زمانی که داخل حرم مطهر هستید، احساس آرامش دارید. بی‌تردید این امر نیز معجزه است. 
شایان ذکر است، در پایان این مراسم کتاب نسیم با طراوت از سیره رضوی از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی به زایرین مالزیایی اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی