پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۶-۲۱

استغفار درهای رحمت الهی را به روی انسان باز می کند   

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: استغفار و طلب بخشش از خداوند درهای رحمت الهی را به روی انسان باز می کند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف و آموزه های دینی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به آیه 133 آل عمران؛؛«وَ سارِعُوا إِلي‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُم...» بیان کرد: دستور به سرعت و سبقت در قرآن از سوی خداوند رحمان در هشت آیه صادر شده است است که یکی از این آیات در سوره مبارکه آل عمران می باشد. 
 

ضرورت سبقت در مسیر بندگی

وی افزود: انسان مومن در مسیر بندگی خدا باید اهل سبقت و سرعت باشد خداوند عنصر سبقت و سرعت را در وجود انسان قرار داده «خُلِقَ اِلانسان عَجولا» . 
این کارشناس دینی بیان کرد: انسان یک شخصیت همیشه عجول است و اگر در فرار به سمت خدا اهل سرعت و سبقت نباشد به سمت دیگری اهل عجله و شتاب خواهد بود. در آیات و روایات دو نوع عجله وجود دارد یکی عجله ای که انسان را هلاک می کند که انسان از آن منع شده ماننده عجله و سرعت در انجام کاری که رضایت خدا در آن قرار ندارد. 
وی بیان کرد: دسته دوم عجله در کار خیر است. در اذان عبارت «حی علی الصلاه» را داریم. انسان باید در انجام کارهای نیک که رضایت خدا در آن وجود دارد عجله و شتاب کند.
سخنران حرم رضوی افزود: در این آیه علاوه بر دستور به عجله و شتاب جهت سرعت و سبقت که مغفرت و بهشت است نیز مشخص شده است. انسان مومن باید سبقت بگیرد از همه مومنانی که وارد عرصه بندگی خدا شده آمد یکی در مغفرت و دیگری در رسیدن به جنت و بهشت برین. 
وی ابراز کرد: علت اینکه در این آیه شریفه «مغفرت» بر «جنت» تقدم دارد این است که انسان ابتدا باید با مغفرت الهی پاک و طاهر شود بعد از آن قابلیت ورود به بهشت که محل پاکان عالم است را پیدا کند. 
 

مغفرت الهی با استغقار و توبه

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: مغفرت الهی با استغفار و توبه میسر می شود. در روایات آمده که مومن کثیرالاستغفار است و دائم برای قصور در بندگی از درگاه الهی طلب عفو و بخشش می کند. 
وی اظهار کرد: استغفار آثار و برکات بسیاری در زندگی مادی و معنوی ما دارد و علاوه بر آمرزش گناهان باعث افزایش رزق و. وزی، برکت در مال، دفع بلا، طولانی شدن عمر و جلب رحمت الهی نیز می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی