پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۱

موکب منطقه ویژه اقتصادی سرخس، آماده میزبانی از بالغ بر 10 هزار زائر پیاده

به همت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، موکب «حریم رضوی» با ارائه خدمات پزشکی، درمانی، پذیرایی و استراحت، میزبان زائران پیاده حضرت رضا(ع) در محور سرخس به مشهد در دهه پایانی صفر است.

به گزارش آستان نیوز، این موکب با رویکرد خدمت‌رسانی و میزبانی کریمانه از زائران پیاده آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، در فضایی به مساحت 5000 متر مربع مقابل درب منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است و پیش‌بینی می‌شود به بالغ بر 10 هزار نفر زائر پیاده در قالب بیش از 55 گروه و هیئت پیاده‌روی، خدمت ارائه کند.
 

ارائه خدمات متنوع از پزشکی و پذیرایی تا فرهنگی
مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر و تشرف گسترده زائران پیاده به مشهد، این موکب از دوشنبه بیستم شهریور ماه جاری برپا شده است و تا روز شهادت امام رضا علیهالسلام به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام محمدحسین صبوریانی گفت: اگرچه منطقه ویژه اقتصادی سرخس همه ساله میزبان زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر است، اما با پیگیری و حمایت مدیران این منطقه، امسال برنامه‌ها و خدمات این موکب تقویت شده و تمام کارکنان منطقه ویژه اقتصادی سرخس به صورت افتخاری و خودجوش در این موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستند.
او با اشاره به خدمات ارائه شده در موکب حریم رضوی خاطرنشان کرد: در این موکب علاوه‌بر خدمات پزشکی، دارویی، درمانی و هلال احمر، از زائران با صبحانه گرم، آب خنک، شربت و چای پذیرایی می‌شود.
مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس ادامه داد: ایجاد سایه‌بان و مفروش کردن محیط برای استراحت و رفع خستگی زائران، ارائه خدمات ماساژ، توزیع بیش از ۲ هزار بسته متبرک رضوی بین زائرین پیاده مشهد مقدس و نیز استقرار چند چشمه سرویس بهداشتی و وضوخانه، بخشی دیگر از اقداماتی به شمار می‌رود که در موکب حریم رضوی برای زائران فراهم شده است.
او از اختصاص فضایی برای پاسخگویی به سوالات شرعی خواهران و برادران خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه‌براین می‌توان به برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مراسم توسل و عزاداری و همچنین پخش صوت‌های آموزشی و ایجاد شور و شعور رضوی در این موکب اشاره کرد.
صبوریانی درباره سایر اقدامات منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه فرهنگی در دهه پایانی ماه صفر گفت: برگزاری مراسم عزاداری در مسجد امام رضا(ع) سرخس، اهدای بیش از هزار عدد بیرق به مواکب بین راهی و زائران پیاده مشهد و نیز برپایی مراسم ویژه شب و ظهر شهادت حضرت رضا(ع) به همراه دسته‌‌روی هیئت‌های عزاداری، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
او ادامه داد: برپایی نمایشگاه احادیث رضوی، اطعام و پذیرایی در مسجد امام رضا(ع) در شب شهادت آن حضرت، اهدای بیش از ۵ هزار گیره روسری و بالغ بر ۵ هزار بطری آب معدنی خنک به زائران پیاده مشهد مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین اهدای لباس، بسته‌های معیشتی و لوازم تحریر به نیازمندان، بخشی دیگر از این اقدامات است.
او افزود: علاوه‌براین، مراسم عزاداری مدیران و متنفذین شیعه و سنی در اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس برگزار می‌شود. 
 

تامین هزینه برپایی بیش از 10 ایستگاه خدمت‌رسانی به زائران پیاده
حجت‌الاسلام صبوریانی با اشاره به تامین هزینه برپایی بیش از 10 ایستگاه خدمت‌رسانی دیگر به زائران پیاده در مسیر سرخس به مشهد با حمایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این ایستگاهها در مسیرهای مختلفی برپا شده است که می‌توان به ابتدای جاده شورلق، گنبدلی، هجوار با شهدای گمنام سرخس، دو راهی بزنگان، بعد از پاسگاه صالح آباد، میقات‌الرضا مزداوند، رضویه و... اشاره کرد.
او ادامه داد: ایستگاه محوری مزداوند نیز با حمایت عالی منطقه ویژه اقتصادی سرخس تا روز شهادت حضرت رضا(ع) با 10 هزار پرس غذای گرم از زائران پیاده پذیرایی می‌کند. علاوه‌براین، ایستگاه محوری در ابتدای مسیر راه در مقابل مسجد امام رضا علیه‌السلام با همکاری خادمیاران آستان قدس رضوی در سرخس برپا شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی