پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از حال و هوای نمایشگاه ایران نوشت در مشهد
۱۴۰۲-۰۶-۲۲

زنگ املا: اینجا همه چیز ساخت ایران است

 گفتگو با والدین و دانش آموزانی که برای خرید لوازم التحریر به نمایشگاه ایران نوشت آمده اند،حاکی از رضایت آنها از کیفیت، تنوع و طرح‌های محصولات است.

باب الجواد(ع) کنار مغازه عطر رضوی به محل نمایشگاه های آستان قدس رضوی که وارد شوی مشخص است، ازهمان دم در میزهایی چیده شده که روی آن لوازم التحریر یا بهتر است بگویم نوشت افزار قرار دارد، اما اصل نمایشگاه در طبقه منفی یک واقع شده است.
پشت سر خانواده ای که با سه فرزندشان برای خرید لوازم مدرسه آمده اند روی پله های برقی قدم میگذارم و آرام پایین می‌رویم.
وارد که میشوم انگار وارد دنیای دیگری شده باشم یا شاید از طریق آن پله های برقی به سالها قبل سفر کردم؛ مثل دختربچه ای که شب های اول مهر تا صبح از ذوق بوی تازگی دفترها و کیف و کتاب خواب به چشمش نمی آمد بی اختیار به سمت لوازم مدرسه میروم، اینجا پر است از رنگ و درخشش؛ پر از هر آنچه برای حس های خوب یک دانش آموز لازم است، از قمقمه های شفاف و رنگارنگ آب تا ظروف در دار غذا، از دفترهای مختلف با تصاویر جذاب ایرانی اسلامی تا انواع مدادهای مشکی و قرمز، آن طرف‌تر مداد رنگی ها در بسته بندی ها و اندازه های مختلف، اینجا همه چیز وجود دارد.
با خانم جوانی که در حال خرید نوشت افزار برای فرزندش است، سر صحبت را باز میکنم، میگوید: خواهرم هفته گذشته برای فرزندش از اینجا خرید کرده بود و دیدم هم کیفیت و طراحی ها خیلی خوب است و هم قیمت ها مناسب تر از جاهای دیگر است، امشب به همراه همسر و فرزندم آمدیم تا لوازم مدرسه اش را بخریم.

خانم دیگری که همراه دو دختر نوجوانش برای خرید لوازم التحریر آمده، زائری اهل اصفهان است که با ذوق خاصی میگوید: تنوع و کیفیت و این طرح های زیبا باور کردنی نیست ایرانی باشد.
مرد میانسالی کنار صندوق منتظر است تا نوبتش شود و هزینه را حساب کند، آنطور که خودش میگوید از بیرون قیمت نگرفته اما همین که میداند کاملا تولید داخل است، برایش راضی کننده است.
بچه ها در حال انتخاب لوازم و خانواده ها اکثرا راضی از اینکه می‌توانند لوازمی بخرند که تولید داخل است و تصاویری که ضد فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، روی آنها نیست.

مردی جوان با خنده میگوید: همین که عکس باربی، مرد عنکبوتی، انگری‌برد یا باب اسفنجی و پاتریک روی این کیف‌ها و دفترها نیست، خدا را هزار بار باید شکر کنیم.

حق با اوست، هجمه علیه هویت ملی مذهبی ایران از روی دفترها و کیف‌ها شروع شد و این گونه تلاش شد تا نسل آینده‌ساز ایران هر روز بیشتر از هویت خودش دور شود.
نمایشگاه نوشت افزار ایرانی برای حمایت از نوشت افزار ایرانی اسلامی در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی در باب الجواد در حال برگزاری است و تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت و لوازم التحریر را ۱۰ درصد کمتر از قیمت تولید کننده به دانش آموزان ارائه می‌کند.

گزارش: معصومه مومنیان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی