پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی:
۱۴۰۲-۰۶-۲۲

معرفت به امام معصوم(ع) عیار زیارت را بالار می برد 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: معرفت نسبت به مقام و جایگاه امام معصوم(ع) عیار زیارت را بالا می‌برد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه بیان معارف دینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گفت: آن چیزی آن چیزی عیار و ارزش زیارت را بیشتر می‌کند معرفت است.
وی تصریح کرد کرد: صواب زیارت امام رضا(ع) در برخی از روایات برابر با هفت حج و در برخی از روایات برابر با هفتصد حج عمره و در برخی از روایات صواب زیارت آن حضرت برابر با هزار حج عمره عنوان شده که همه این روایت‌ها درست است و میزان بهره‌مندی زائر از صواب زیارت به میزان معرفتی است که نسبت به جایگاه امام رضا(ع) دارد.
سخنران حرم رضوی تصریح کرد: اگر ما امام رضا(ع) را «عارفاً بحقّه» یعنی با شناخت کامل از مقام و جایگاه امام و با این باور که امام «مُفتَرَضُ الطاعَه» یعنی واجب الاطاعه است زیارت کنیم، بیشترین بهره را از صواب زیارت می بریم.
 

آرامشی که با زیارت امام رضا(ع) می رسد

وی بیان کرد: یکی از آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) این است که به قلب انسان آرامش می‌دهد. گاهی اوقات ممکن است برای عرض حاجتی به محضر ایشان مشرف شویم ولی بنا به مصلحتی این حاجت ما برآورده نشود ولی همین تشرف به زیارت قلب ما را آرام و تحمل مشکلات را برای ما آسان‌تر می‌کند.
حجت‌الاسلام واعظ شهیدی خاطرنشان کرد: مشهورترین لقب امام هشتم(ع) «رضا» است چرا که ایشان در برابر مشیت و خواست الهی تسلیم بودند و ما هم به تاسی از این امام رئوف باید به مشیت الهی راضی باشیم و در هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها ایمان خود را از دست ندهیم.
وی اظهار کرد: ارتباط اهل بیت(ع) با ما یک جاده دو طرفه است یعنی همانگونه که ما نسبت به آن بزرگواران محبت و مودت داریم، آنها نیز ما را دوست دارند و اگر حقوقی که به گردن ما دارند را رعایت کنیم آنها نیز حقی که ما برگردن آن بزرگواران داریم را ادا خواهند کرد.
 

دستگیری امام رضا(ع) در سه منزل از مومنان 

خطیب حرم رضوی افزود: حقی که اهل بیت(ع) بر گردن ما دارند این است که به زیارت آنها برویم و امام رضا(ع) فرموده‌اند هر کس من را در سرزمین خراسان و در وادی غربت زیارت کند در سه جا که به دیدار او می‌آیم یکی در هنگام عبور از پل صراط، دوم در هنگام میزان و سنجش اعمال و سوم در هنگام رسیدگی به اعمال و حساب و کتاب است. 
وی یادآور شد: اهل بیت(ع) معدن جود و رحمت الهی هستند و اگر ما به زیارت آنها برویم قطعا عنایت و لطف آنها در دنیا و آخرت نصیب مان خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی