پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۲

فرش‌آرایی 140 هزار مترمربع از صحن و سرای رضوی در ایام پایانی صفر

به مناسبت ایام پایانی صفر، فرش‌آرایی صحن‌های حرم مطهر رضوی با توجه به حضور پرشور هیئت‌های مذهبی به صورت حداکثری با استفاده از 140 هزار مترمربع فرش صورت می‌گیرد. 

به گزارش آستان نیوز، بارگاه ملکوتی رضوی در آستانه سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مملو از خیل دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) است که به عشق زیارت شمس الشموس(ع) از راه دور و نزدیک به این حریم قدسی مشرف شدند.
در این راستا، نیروهای اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی با تمام توان همچون سایر خادمان آستان جانان در تلاش و تکاپو هستند تا در کنار رواق‌ها، صحن‌ها نیز به طور منظم مفروش شود و زائران و مجاوران بتوانند با آرامش‌خاطر به زیارت و اقامه نماز بپردازند و در مراسم‌های این ایام حرم مطهر شرکت کنند. 
بدین ترتیب فرش‌آرایی اماکن متبرکه رضوی به صورت حداکثری با توجه به نیاز زائران، برگزاری مراسم عزاداری این ایام، اقامه نمازهای یومیه و امکان تردد هیئت‌های عزاداری در صحن‌های مرکزی و پیرامونی انجام می‌شود.
 

فرش‌آرایی ویژه مراسم شهادت امام رضا(ع) 

در این میان، فرش‌آرایی محل‌های برگزاری مراسم مذهبی ایام پایانی صفر از جمله مراسم شب شهادت امام رضا(ع) و شام غریبان این امام بزرگوار به صورت ویژه اجرا خواهد شد.
ارائه خدمات نظافت و تعویض فرش‌ها در رواق‌ها نیز با توجه به میزان حضور ارادتمندان امام هشتم(ع) و نیاز آنان، به طور مستمر و منظم در ایام پایانی صفر صورت می‌گیرد.
همچنین در راستای ارائه خدمات شایسته به زائران در حوزه فر‌ش‌آرایی در ایام پایانی صفر، اداره فرش حرم مطهر رضوی با فراخوان بالغ بر 500 نفر، تعداد نیروهای خود را تقویت کرده است. خادمیاران بخش نظارت بر خدمات فرش حرم مطهر نیز با بازدیدهای دقیق و منظم بر چگونگی فرش‌آرایی اماکن متبرکه رضوی نظارت دارند.
شایان ذکر است، همزمان با دهه پایانی صفر، افزون بر 70 هزار مترمربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی نیز به صورت امانت در اختیار هیئت‌های مذهبی و محل‌های اسکان قرار داده می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی