پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام پایانی ماه صفر
۱۴۰۲-۰۶-۲۲

 محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه خواهران در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با دهه آخر صفر و به مناسبت ایام شهادت اهل بیت(ع) محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و در آستانه رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص)، شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) ویژه برنامه‌ قرآنی «ام ابیها» با حضور جمع کثیری از بانوان زائر ومجاور همراه با سخنرانی، ترتیل خوانی، قرائت تحقیق، بیان معارف قرآن، مسابقه، تواشیح و مداحی در جوار ملکوتی ثامن الحجج(ع) برگزار شد.
در این محفل لینا حسینی کارشناس تفسیر و حدیث به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: اطاعت و بندگی از خدا و مسئله توحید به پذیرش امامت و ولایت اولیای او بستگی دارد بر این اساس شیعه امامت را جزو اصول می‌داند چرا که اساس توحید و ایمان بر آن متوقف است.
وی با بیان حدیث نبوی «مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة، کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است»، گفت: با استناد به این روایت شناخت امام یکی از مهم‌ترین وظایف انسان است.
حسینی در ادامه با بیان  بخشی از نامه مهم امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، خاطرنشان کرد: این امام همام در این نامه می‌فرمایند ای عبدالعظیم پیام مرا به دوستان و محبان ما برسان و بگو بر جان خودشان، شیطان را راه ندهند چرا که هدف شیطان مدیریت انسان‌ها آن هم از طریق نقاط ضعف آنان است.
وی با اشاره به اینکه سیره اهل بیت(ع) محور هدایت و رستگاری بشریت است، افزود: خداوند متعال برای امتحان انسان‌ها، برخی انسان‌های برگزیده و حجت‌های خود را بین مردم قرار داده و به بقیه مردم امر می‌کند که از آنان اطاعت کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی