پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۲

کتاب «چشمه‌های بهشت » در جوار حرم مطهر رضوی نقد می‌شود

 همزمان با دهه پایانی ماه صفر، نشست نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» از سوی انتشارات به‌نشر در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، این نشست با حضور محمد هادی زاهدی نویسنده اثر و صالح مدرس زاده مجری و کارشناس کتاب در  غرفه انتشارات به‌نشر در پیاده راه آیت طبسی(ره) امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور ساعت 17 میزبان حضور علاقه‌مندان به سیره رضوی است.
  کتاب «چشمه‌های بهشت»، خوانشی جدید از کتاب «عیون اخبار الرضا(ع)» درباره زندگی، آثار و روایات امام رضا(ع)است که محمدهادی زاهدی نویسنده و پژوهشگر با به کارگیری عبارات و اصطلاحات ساده، زیبا و در عین حال متعهد به متن اصلی از هنر و حرفه مترجمی بهره گرفته و ترجمه‌ای یکدست و تازه ساده از کتاب «عیون الاخبار الرضا(ع)» در کتاب «چشمه‌های بهشت» را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
ترجمه روان مفاهیم بلند رضوی با ادبیات امروزی، گزینش روایات و اخبار با توجه به نیاز نسل امروز، قرارگیری مجموعه روایات مرتبط به یک موضوع درکنارهم برای انسجام بیشتر، رعایت ترتیب و توالی حوادث، تعهد کامل در ارائه ترجمه به متن برای حفظ اصالت روایات و اخبار از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب «چشمه‌های بهشت» است.
به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) این اثر را در سال 1399 در قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه چاپ و منتشر کرده است. در حال حاضر کتاب «چشمه‌های بهشت» در 5 نوبت با مجموع شمارگان قریب به 11 هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است.  انتشارات به‌نشر تحت عنوان رویداد کتاب محور «قلم گاه» «قلم گاه» مکنبع مطالعاتی این پویش را کتاب ـ«چشمه‌های بهشت » قرار داده تا  زمینه آشنایی افراد با ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و آموزه‌ها، کرامات و آداب زیارت امام رضا(ع) را فراهم کند.
 این رویداد فرهنگی که از دهه کرامت رضوی آغاز به کار کرده تا شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد. علاقه‌مندان  برای شرکت در در بخش عمومی پویش «قلم گاه» می‌توانند طبق روال مسابقات کتابخوانی، کتاب «چشمه‌های بهشت» را از طریق مراجعه به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب به‌نشر به آدرس www.behnashr.com تهیه و پس از مطالعه دقیق کتاب طبق شیوه‌نامه شرکت در مسابقه ، پاسخ سؤالات و کد انحصاری کتاب را به سامانه پیامکی 30003209 ارسال کنند. بخش ویژه این مسابقه اقدام جدید و متفاوتی در شیوه مرسوم مسابقات کتابخوانی است وشامل تولید محتوا‌ و تولید اثرهنری متنی و تصویری براساس بخشی از کتاب در محورهای داستان کوتاه و بلند، قصه کودکانه، اقتباس ادبی، کمیک استریپ، تصویرگری می‌شود. هنرمندان، نویسندگان و تصویرگران می‌توانند براساس بخشی از کتاب «چشمه‌های بهشت» آثار تولیدی خود را در حوزه‌های متنی و تصویری را ارائه دهند و با محور قرار دادن عبارت،‌ گفتار و یا روایتی از کتاب به تولید محتوا بپردازند.علاقه‌مندان تا پایان شهریور ماه مهلت دارند در مسابقه کتابخوانی «قلم گاه» شرکت کنند و از جوایز این دوره از مسابقات انتشارات به‌نشر از جمله جایزه بخش عمومی شامل یک جایزه ۵۰ میلیون ریالی و ۵ جایزه ده میلیون ریالی است و در بخش جایزه بخش ویژه ۳ روز اقامت به اتفاق خانواده در مشهد و ۳ جایزه ۴۰،۶۰ و ۲۰ میلیون ریالی بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی