پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۲

استقرار موکب یک هکتاری بنیاد بهره‌وری موقوفات در مشهد/ارائه خدمت روزانه به 15 هزار زائر و مجاور

معاون امور شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از برپایی موکب بزرگ «امام رضا(ع)» در مساحت 10 هزار متر مربع توسط این بنیاد خبر داد و گفت: این موکب به منظور خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر در ضلع غربی میدان فردوسی مشهد برپا شده است.

سید مهدی طالبیان گفت: موکب امام رضا(ع) از بیست و یکم شهریور ماه جاری کار خود را آغاز کرده و تا شام غریبان حضرت رضا(ع) دایر است.
او با اشاره به «آرام جان‌ها» به عنوان شعار برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در مشهدالرضا خاطرنشان کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات در تلاش است امسال در راستای تحقق این شعار، علاوه‌بر ارائه خدمات پذیرایی به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها در این موکب، این ملجع و پناهگاه بودن حضرت رضا(ع) را از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به تصویر بکشد.
 

پذیرایی از زائران و مجاوران در سه وعده غذایی
معاون امور شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات با اشاره به پذیرایی از زائران و مجاوران در سه وعده غذایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است در این موکب روزانه از 5 هزار نفر در وعده غذایی صبحانه و 3 هزار نفر در وعده غذایی ناهار پذیرایی شود.
او ادامه داد: بخشی از وعده ناهار در داخل موکب امام رضا(ع) و بخشی هم در سایر مواکب سطح شهر مشهد میان زائران و مجاوران توزیع می‌شود. همچنین تعدادی از مواکب بخشی از وعده غذایی ناهار خود را از این موکب تامین می‌کنند.
طالبیان از پذیرایی روزانه حدود 7 هزار زائر و مجاور در محل موکب امام رضا(ع) در وعده غذایی شام خبر داد و افزود: علاوه‌براین موارد، خدمات پذیرایی همچون چای، شربت، آب خنک، شیر، شیر کاکائو، قهوه و انواع کیک در این موکب ارائه می‌شود.

 
ترويج فرهنگ رضوي
او با اشاره به برنامه‌های فرهنگی موکب امام رضا(ع) تصریح کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات با رویکرد ترویج سیره و فرهنگ رضوی، امسال نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با استفاده از ظرفيت گروه‌هاي نمايشي و آئيني و نيز اهداء كتاب‌هايي با موضوع سيره حضرت رضا عليه‌السلام اقدام کرده است.
طالبیان ادامه داد: نمایش رادیویی، تئاتر خیابانی، تواشیح، مداحی و... بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود پس از اذان مغرب تا ساعت 20 برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی