پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دومین پیش رویداد «دعوت»
۱۴۰۲-۰۶-۲۳

«چرخه عمر استارتاپ‌ها و انواع روش‌های تامین مالی» بررسی شد

به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی دومین پیش رویداد «دعوت» با موضوع «چرخه عمر استارتاپ‌ها و انواع روش‌های تامین مالی» روز گذشته برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، مدیر توسعه و سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان، در این کارگاه آموزشی که در قالب وبینار برگزار شد، اظهار کرد: نوآوری تنها مختص سال‌های 2000 به بعد که کامیپوتر و موبایل به وجود آمد، نیست.
مهندس محمدرضا پژوهنده با طرح این سوال که وجه اشتراک سازندگان قنات، محققان تولید داروهای نوترکیب و واکسن انسانی، توسعه‌دهندگان اسنپ و نیز مهندسان کارخانه تسلا چیست؟ گفت: نقطه اشتراک افراد نوآور، کنجکاوی، وجود نقطه مجهول در ذهن، داشتن پشتکار، ایده جدید و متفاوت، احساس نیاز، حل مشکل یا چالش، پاسخ نیاز به مشتری، ابتکار عمل در افزایش بازدیدها و... است.
او با اشاره به نوآوری در فضای کسب‌وکار افزود: اگرچه فضای متفاوت فکر کردن و متفاوت عمل کردن از گذشته تا به امروز وجود دارد، اما نباید فراموش کرد، زمانی که نوآوری به فضای کسب‌وکار متصل می‌شود، مفهوم استارتاپ بوجود خواهد آمد.
پژوهنده درباره مفهوم استارتاپ خاطرنشان کرد: استارتاپ، سازمان موقتی است که به دنبال یافتنِ یک مدل اقتصادی و روشی برای کسب درآمد بوده که البته باید تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر باشد.
او ادامه داد: وقتی راجع به کسب‌وکاری صحبت می‌کنیم که ایده‌ای دارد، در واقع یک استارتاپ و سازمان موقتی است که می‌خواهد آن ایده را به محصول برساند، از همین رو تا زمانی که محصول به فروش نرسیده و در بازار عرضه نشده، هنوز استارتاپ به حساب می‌آید و در مرحله عدم قطعیت است. 
پژوهنده اضافه کرد: اگر این فروش، تثبیت و پایدار شود از مرحله استارتاپ عبور کرده و به مرحله ثبت شرکت می‌رسد.
 

درک صحیح چرخه عمر برای استارتاپ‌ها 
او با بیان این‌که شیوه‌های تامین مالی متناسب با چرخه عمر استارتاپ‌ها مشخص می‌شود، افزود: عملا در هر مرحله از این چرخه، امکان تامین مالی توسط روش‌های دیگر امکان‌پذیر نیست.
پژوهنده در این وبینار همچنین به تشریح مشخصات چرخه عمر و روش‌های تامین مالی متناسب با آن پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی