پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۳

ویژه برنامه «اسوه حسنه» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

شانه‌های لرزان حرم در سوگ خاتم پیغمبران، شب گذشته در بارگاه منور رضوی غم‌انگیز تر از هر غروب دیگری بود. شانه‌های حرم در سوگ خاتم پیغمبران لرزان است. ندای «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَهِ» موذن، حزنی بی ‌پایان بر دل زائران می‌نشاند و در دیوار حرم مطهر رضوی در سوگ پیامبر رحمت اشک‌ بار و گریان است. 

به گزارش آستان نیوز، در شب رحلت جانسوز پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه امام مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاورانی بود که با دل‌هایی مالامال از حرن و اندوه به این بارگاه نورانی آمده بودند تا با تسلیت و تعزیت این مصیبت عظمی مرهمی بر دل داغدار ولی نعمت شان علی بن موسی الرضا(ع) باشند. 
ویژه برنامه‌های شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «اسوه حسنه» همزمان با اقامه نماز با شکوه مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه ملکوتی رضوی آغاز شد. 
 

قرائت صلوات خاصه پیامبر(ص) 

در این مراسم ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز و بین‌المللی آستان مقدس رضوی؛ سید جواد حسینی رائت شد و سپس زائران حریم ملکوتی با قرائت صلوات خاصه پیامبر اکرم(ص) که توسط عمار الکنانی از قاریان کشور عراق قرائت شد، به ساحت مقدس و نورانی پیامبر عظیم‌الشان اسلام سلام و درود فرستادند. 
در این مراسم که با محوریت قرآن کریم و نکوداشت مقام والای پیامبر اعظم(ص) و با حضور دو هزار نفر از حافظان و قاریان جوان برگزار شد، گروه همخوانی «محمد رسول الله» سوره مبارکه «احزاب» را همخوانی کردند و سپس یک قطعه هنری با موضوع ذکر مناقب رسول اکرم(ص) را اجرا کردند. 
این گروه همخوانی در پایان اجرا با حرکتی نمادین در حالی که با یک دست مصحف شریف را رو به آسمان گرفته و دست دیگر را به نشانه ادای احترام به رسول گرامی اسلام(ص) بر روی سینه گذاشته بودند فریاد «لَبَیکَ یا رَسولَ الله» سر دادند. 
 

قاریان قرآن بهترین افراد امت 

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم خطاب به قاریان جوان حاضر در این مراسم گفت: حَمله قرآن یعنی کسانی که قرآن را با خود حمل می‌کنند و آیات این کتاب آسمانی را حفظ کرده‌اند بهترین افراد امت پیامبر اکرم(ص) هستند. 
وی تصریح کرد: رحلت رسول خدا(ص) بالاترین مصیبت‌ها است چرا که با فقدان ایشان ارتباط زمین و آسمان و نزول وحی قطع شد و جامعه اسلامی از نزول آیات قرآن محروم شدند. 
خطیب حرم رضوی افزود: در قرآن کریم از آنجا که قلب حافظان و قاریان قرآن ظرف قرآن و کلام خدا است هیچگاه به عذاب الهی دچار نمی‌شوند. کسانی که با قرآن انس دارند در مسیر پیامبر(ص) حرکت می‌کنند و در روز قیامت قرآن شافع آنها خواهد بود. 
دستورات خدا به پیامبر(ص) در قرآن کریم
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیه پانزدهم سوره مبارکه شوری «فَلِذَلِكَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ كِتَابٍ...» بیان کرد: در این آیه شریفه به پیامبر(ص) دستور داده شده است که مردم را به توحید و یکتاپرستی دعوت کند. 
این کارشناس مذهبی افزود: مقابله با مخالفان، تبعیت نکردن از خواسته‌های آنها و دعوت آنها به ایمان از دیگر دستورات خداوند به پیامبر(ص) در این آیه شریفه است. 
اجرای برنامه نوحه خوانی و سینه‌زنی توسط جمع کثیری از پیرغلامان اهل بیت(ع) از هیئات مذهبی سراسر کشور و ذکر مصیبت و مرثیه سرایی ذاکر و مرثیه‌ سرای اهل بیت(ع)؛ سید مجید بنی فاطمه از دیگر برنامه‌های ش رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی