پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت هفته وقف و نذر
۱۴۰۲-۰۶-۲۳

آیین بزرگداشت وقف و نذر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

آیین بزرگداشت وقف و نذر ویژه زائران عرب زبان به همت مدیریت زائرین غیرایرانی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در راستای بزرگداشت هفته وقف و نذر، مراسمی ویژه زائران عرب زبان به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم رضوی با حضور جمعی از زائرین عرب زبان از کشورهای عراق، بحرین، کویت، حجاز، عمان و ...  در صحن غدیر برگزار شد.
مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اهل بیت(ع) و فرارسیدن رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: به مناسبت هفته وقف و با توجه به حضور پرشور زائران از کشورهای اسلامی برنامه‌هایی با محوریت توضیح پروژه‌های حرم مطهر رضوی جهت مشارکت زائرین این آستان مقدس را طراحی و اجرا می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری افزود: وقف یکی از بخش‌هایی است که در قالب برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و معرفتی در مجموعه مدیریت زائرین غیر ایرانی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم رضوی با برنامه‌ریزی امور فرهنگی و به منظور ارائه خدمات به زائران عرب زبان، اردوزبان، آذری و دیگر زبان‌های دنیا در صحن ‌های مبارک غدیر، دارالرحمه، دارالمرحمه و رواق غدیر به صورت شبانه روز فعالیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اداره زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی با همکاری با مدیریت توسعه وقف سعی دارد با تبیین موضوع زمینه‌های مشارکت زائرین در این امر حسنه، ماندگار و صدقه جاریه را فراهم سازد.
 

مدرسه خیرات خان، نمونه مشارکت غیرایرانی ها در توسعه حرم

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: مدرسه خیرات خان نمونه بارزی از پیشینه درخشان مشارکت غیر ایرانیان در توسعه حرم رضوی می باشد که توسط زائری هندی ساخته شده است.
وی گفت: امروزه نیز با حضور زائران غیر ایرانی از اقصی نقاط دنیا این مسیر پر خیر و برکت به روی واقفان نیک اندیش همچنان باز است.
مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی  گفت: زائران نیکوکار می توانند با مشارکت در ساخت پروژه‌‌هایی همچون سنگ فرش صحن پیامبر اعظم(ص)، رواق زیر سطحی شیخ بهایی، روشنایی حرم مطهر، توسعه کتابخانه و بخش‌های مختلف خدماتی این آستان مقدس نام نیکی از خودشان بر جایی بگذارند.
وی با اشاره به سنت رسول گرامی اسلام(ص) در تشویق به عمل خیر وانفاق در راه خدا، وقف را سنتی الهی و چشمه‌ای جوشان وماندگار برای واقفان جامعه دانست.
حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه وقف مصداق کامل صدقه جاریه است، تصریح کرد: در ایام هفته وقف مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم رضوی به صورت مستمر موضوع وقف وزمینه‌های مشارکت در آن  را در قالب برنامه‌های مختلف برای زائرین تبیین می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی