پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۳

موکب میقات الرضا دربانان این روزها پذیرای زائران پیاده است/ موکب 15ساله

امسال پانزدهیمن سال برپایی موکب میقات الرضا در 40 کیلومتری مشهد از سمت جاده سرخس است. موکبی که از همان زمان ابتدا، توسط دربانان آستان قدس رضوی برپا شد و اکنون پذیرای بیش از 20 هزار زائر پیاده است.

رئیس اداره دربانان آستان قدس رضوی می‌گوید که در ابتدای فعالیت این موکب، وضعیت اینطور نبود که الان می‌بینیم. 
مهدی یوسفی تعریف می‌کند که در آن سال‌ها تعداد زائران پیاده کم‌تر از الان بود. اما حالا زائران زیادی با این موکب آشنا هستند و در این ایستگاه از آن‌ها پذیرایی می‌شوند که در میان آن‌ها حضور کاروان‌های اهل تسنن قابل توجه است. « در سال‌های اخیر کاران‌های 150 تا 250 نفری اهل سنت در این موکب پذیرایی شدند که جزو اتفاقات این ایام جذاب به شمار می‌رود.
یوسفی می‌گوید امسال هم چون سال‌های گذشته این موکب توسط اداره دربانی به نحوی مطلوب به خدمت‌رسانی زائران پیاده می‌پردازد. 
به گفته او زائران پیاده این موکب از سرخس و صالح‌آباد و چند روستای دیگر به مشهد می‌آیند. 
او می‌گوید: این موکب از چند روز گذشته این موکب شروع به فعالیت کرده و تا روز جمعه که اوج ورود زائران پیاده به مشهد مقدس است، به خدمت‌رسانی مشغول است و در روز جمعه از آخرین گروه زائران پیاده یعنی زنان نوغان نیز پذیرایی می‌کند.
 

اسکان 6 هزار زائر در ورزشگاه امام رضا (ع)
اما این فقط یکی از فعالیت‌های اداره دربانی آستان قدس رضوی است. 
آن گونه که یوسفی می‌گوید، یک ایستگاه در ورزشگاه امام رضا(ع) نیز در 3 روز پایانی ماه صفر از زائران پذیرایی می‌کند. « اکنون در این ایستگاه 6 هزار زائر اسکان دارند که به صورت شبانه‌روزی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود.» 
خدمت به 1000 زائر بانو در ورزشگاه شهید بهشتی نیز از دیگر فعالیت‌های اداره دربانی آستان قدس رضوی است که یوسفی به آن اشاره می‌کند.
به گفته رئیس اداره دربانی، از جمعه شب دربانان حرم مطهر رضوی به حرم مطهر می‌پیوندند تا در مراسم ویژه شب شهادت امام رضا (ع) شرکت کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی