پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام پایانی ماه صفر صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۶-۲۳

آماده‌تر از همیشه برای خدمت / افرایش تعداد و ساعت فعالیت دفاتر مادر و کودک، امانات و پیداشدگان در حرم رضوی

همزمان با ایام پایانی ماه صفر، نزدیک به 40 دفتر خدمت‌رسان شبانه‌روزی در راستای میزبانی شایسته از شیفتگان حضرت رضا(ع) زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کند.  

به گزارش آستان نیوز، ایام پایانی صفر است و هر ساعت که می‌گذرد از یک طرف به سالروز شهادت آرام جان‌ها؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نزدیک‌تر شده و از طرف دیگر بر تعداد میلیونی خیل ارادتمندان حضرت در این آستان ملکوتی افزوده می‌شود. 
در این راستا خادمان پرتلاش آستان قدس رضوی با تقویت ظرفیت خدمات‌رسانی و نیرو در بخش‌های مختلف؛ از دفاتر امانات وسایل، امانات نقدی و اشیای ارزشمند تا رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان، اشیای گمشده و امداد آماده پاسخگویی به زائران در این ایام هستند. 
 

فعالیت 17 دفتر امانات وسایل

به این مناسبت، 17 دفتر امانات وسایل با 64 درگاه و 18 هزار قفسه‌ برای دریافت و تحویل وسایل دلدادگان امام هشتم(ع) اعم از کیف و چمدان طبق ضوابط فعلی در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر فعال است. تعدادی از این دفاتر به ارائه خدمات تحویل صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران و مجاوران سالمند و توان‌یاب اختصاص دارد.
دفاتر امانات وسایل حرم مطهر رضوی در برخی از ورودی‌ها به صورت مجزا خدمات‌رسانی می‌کنند، به عبارتی دو دفتر جداگانه برای تحویل صندلی چرخدار و امانت وسایل وجود دارد. در ورودی‌های زیرسطحی در پارکینگ‌های 3 و 1، فقط دفتر تحویل صندلی چرخدار وجود دارد که خدمات امانات وسایل را نیز انجام می‌دهد. این دو دفتر ورودی زیرسطحی ارائه خدمات امانت چادر به بانوان را نیز برعهده دارند.
 

وجود 9 دفتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند

همچنین همزمان با ایام پایانی صفر، 9 دفتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند در مجموع با ظرفیت حدود 700 قفسه فعال به صورت شبانه‌روزی در ورودی‌های اصلی و داخل حرم مطهر رضوی آماده خدمات‌رسانی به شیفتگان این بارگاه منور است.
این دفاتر آماده دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اشیای ارزشمند زائران و مجاوران از جمله گوشی تلفن همراه است. همچنین خدمت شارژ تلفن همراه در این دفاتر به مراجعان ارائه می‌شود. 
دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند بارگاه ملکوتی رضوی در مبادی ورودی اصلی شیخ طوسی، شیخ طبرسی، نواب صفوی، باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع)، صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی و رواق دارالحجه آماده خدمت‌رسانی به محبان شمس الشموس(ع) است. 
 

آمادگی 9 دفتر پیداشدگان و 5 دفتر مادر و کودک

بخش رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان حرم مطهر رضوی نیز در ایام پایانی صفر با 9 دفتر پیداشدگان در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س)، رینگ‌های شیخ طوسی و شیخ طبرسی و همچنین باب الرضا(ع) آماده خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) است. 
هر ساله بسیاری از زائران گمشده در صحن و سرای رضوی به ویژه کودکان و سالمندان در این دفاتر به آغوش گرم خانواده‌های‌شان باز می‌گردند و لبخند آرامش بر چهره‌های نگران‌شان می‌نشیند.
همچنین در 5 دفتر پیداشدگان در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، شیخ طوسی و باب الرضا(ع)، خدمات ویژه مادر و کودک شامل امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس و تعویض پوشک کودک، به بانوان زائر و مجاور ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی