کارشناس مسئول هنرهای دیداری، شنیداری و نمایشی مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی از تولید آثار چند رسانهای و تهیه یک بسته ویژه رسانهای به مناسبت دهه آخر صفر توسط این مؤسسه خبر داد.
از تولید تا انتشار آثار چند رسانهای رضوی در دهه آخر صفر
مهدی شریفی در گفتوگو با آستان نیوز اظهار کرد: این بسته دیداری و شنیداری شامل حدود 100 محصول رسانهای است که بخش گسترده آنها امسال به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی تولید شده است.
وی ادامه داد: بخشی از آثار نیز از تولیدات ایام پایانی صفر مؤسسه در دو سال گذشته است که با موضوع آرام جانها؛ شعار محوری برنامههای دهه آخر صفر امسال انتخاب شده است.
شریفی گفت: آثاری در قالبهای پادکست، نماهنگ، کلیپ شعرخوانی، روایت داستانی و نمایشی، پردهخوانی، مرثیهخوانی، سرود، موشن پوستر، موسیقی سنتی و...، در این بسته رسانهای گنجانده شده است.
تولید پادکست با موضوع آرام جانها
کارشناس مسئول هنرهای دیداری، شنیداری و نمایشی مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی با اشاره به تولید 28 پادکست ویژه دهه آخر صفر در این مؤسسه بیان کرد: بخشی از این پادکستها با خوانش آثار داستانی نویسندگان انجمن عصر داستان مؤسسه با موضوع آرام جانها توسط بهترین گویندگان مشهدی تهیه شده است.
وی با تأکید بر اینکه ۱۸ کلیپ کوتاه و تأثیرگذار نیز از مرثیهخوانیهای مجموعه «آواهای ایران زمین» انتخاب شده است، افزود: همچنین میتوان به نماهنگهای «عرض ارادت»، «الهی»، «پا برهنه تا بهشت» و «موشن نامه امام رضا(ع)»، در این بسته رسانهای اشاره کرد.
چگونگی انتشار آثار
شریفی گفت: این بسته چند رسانهای بر روی فلش مموری آمادهسازی شده است و در اختیار مراکز و نهادهایی همچون صدا و سیما، رادیو زیارت و... قرار میگیرد چنانکه در حال حاضر مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی 80 فلش مموری برای ارائه به مراکز کشور تهیه کرده است.
وی به انتشار محصولات چندرسانهای ویژه دهه پایانی صفر مؤسسه در شبکههای مجازی نیز اشاره و اضافه کرد: این آثار از تلویزیونهای پهن پیکر تعبیه شده در نمایشگاه آرام جانها سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدا و انتهای خیابان آیت الله واعظ طبسی در حریم حرم مطهر رضوی نیز در حال پخش است.
شریفی با تأکید بر اینکه مؤسسه در برنامههای دهه آخر صفر امسال خود توجه جدی به تولید محصولات هنری ویژه انتشار در فضای مجازی و رسانهای کشور داشته است، بیان کرد: به طور مثال، ویژهنامه آرام جانها مؤسسه که به مناسبت ایام پایانی صفر امسال تدوین شده است نیز دارای پیوست رسانهای همچون پادکست و موشن پوستر از مطالب است.
وی ادامه داد: تولید 2 موشن پوستر «حیاتنا الحسین» و «آرام جانها» و 2 نماهنگ «شمس الشموس» و «آرام جانها»، از دیگر تولیدات رسانهای این مؤسسه ویژه دهه آخر صفر به شمار می آید.
گفتنی است، به همت مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی برنامههای متنوع هنری و ادبی با محوریت مکتب هنر رضوی در دهه پایانی صفر در حال برگزاری است.
تولیت آستان قدس رضوی
