پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۱

اجتماع بزرگ هیئت خدام‌الرضا(ع) همزمان با سالروز شهادت امام رئوف در تهران

مراسم شام غريبان شهادت امام هشتم با حضور هيئت‌های خادمیاران رضوي کلیه مناطق و شهرستان‌های استان تهران در ميدان آيينی امام حسين(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از تهران، صفرعلي براتلو مدير كانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اعلام برگزاری مراسم شام غریبان شهادت امام رضا(ع) گفت:‌ اين مراسم از ساعت 16:30 روز شنبه 25 شهريور از ميدان شهدا به سمت ميدان آيينی امام حسين(ع) برگزار می‌شود و هيئت‌های عزاداری خادمیاران رضوی از کل استان در اين برنامه شرکت خواهند کرد.  

وی اظهار داشت:‌ بر اساس برنامه‌ريزی‌های انجام شده در طول مسير موكب‌هایی داير خواهد شد كه در آن انواع خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، عمومی و... به عزاداران ارائه و چايخانه و شربتخانه رضوی نيز در ميدان آيينی امام حسين(ع) برپا می‌شود.  

براتلو با اشاره به اين كه همه ساله همزمان با شهادت امام رضا(عليه‌السلام) اجتماع عظيم خادمياران و یاوران آن حضرت در تهران برگزار می‌شود گفت: امسال در كنار خدام‌الرضا(عليه‌السلام) از ساير شهروندان، هيئت‌ها و گروه‌های عزاداری نيز دعوت شده تا در اين مراسم حضور داشته باشند و در ميدان امام حسين به عزاداری شام غریبان شهادت امام هشتم(عليه‌السلام) بپردازند.  

مدير كانون‌های خدمت رضوی استان تهران همچنین به ضرورت زنده نگهداشتن سيره رضوی در جامعه اشاره کرد: امروز بايد تلاش كنيم تا فرهنگ و سيره رضوی در بين تمام آحاد جامعه خصوصا نسل جوان و نوجوان نهادينه شود. چرا كه بهترين الگوی سرمشق برای زندگی، سيره علمی و عملی ائمه اطهار است.  

وی با تاكيد بر اين كه دشمنان در تلاش هستند تا ارزش‌ها و باورهای دينی را در نسل جوان ما از بين ببرند، گفت: ترويج سيره امام رضا(عليه‌السلام) بهترين راهبردی است كه می‌توانيم در مقابله با شبيخون فرهنگی عليه ارزش‌های دينی و اسلامی‌مان به كار ببريم و در اين راه نبايد از هيچ كاری كوتاهی كنيم. چرا که نهادينه كردن فرهنگ رضوی جامعه را در مقابله با توطئه‌های دشمنان بيمه می‌كند. 

براتلو با اشاره به علاقه‌ای كه مردم كشورمان به ائمه اطهار(ع) خصوصا امام رضا(عليه‌السلام)‌ دارند، ادامه داد:‌ خادمی امام رئوف آثار و بركات زيادی در زندگی افراد به همراه دارد و افرادی كه افتخار خادمی آستان مقدس آن حضرت را دارند بايد تلاش كنند تا خود را هر چه بيشتر به سيره آن امام رئوف نزديك كنند.  

براتلو خاطرنشان کرد: همه ما تلاش می‌كنيم تا در زندگی خود با ائمه هدی ارتباط داشته باشيم و بايد در حد وسعمان از اين انوار درخشان الهی بهره ببريم و الگو بگيريم. چرا كه الگو گرفتن از شخصيت و منش ائمه اطهار(ع) سعادت دنيوی و اخروی را به همراه دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی