پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۵

اجتماع صدها هزار نفری ایرانیان در غروب شهادت امام رضا(ع)

در سالروز شهادت امام رضا(ع)، حرم مطهر رضوی میزبان صدها هزار نفر از مردم، از نقاط مختلف ایران اسلامی شد و جلوه‌ای از وحدت و همدلی با تاسی به امام مهربانی‌‌ها به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آستان‌نیوز، پس از چند روز عزاداری مردم ایران در سوگ شهادت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع)، امروز همزمان با سالروز شهادت ثامن‌الحجج(ع)، مشهد مقدس یکی از به یادماندنی‌ترین و تاریخی‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و عصاره آن در غروب امروز به ثبت رسید.
عصر امروز، آیین چهارپایه‌خوانی روز شهادت امام مهربانی‌ها، با حضور صدها هزار نفر از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد و یکی از باشکوه‌ترین اجتماعات مردمی به نمایش گذاشته شد.
هزاران زائر که در ایام عزاداری آخر صفر، به صورت فردی، خانوادگی و یا در قالب هیئات مذهبی، از نقاط مختلف کشور به مشهد مقدس سفر کرده بودند، در آخرین روز این ماه عزیز و همزمان با غروب شهادت حضرت انیس‌النفوس، در صحن و سرای ایشان گرد هم آمدند و با اسم رمز "امام رضا(ع)" اجتماع عظیم عزاداری را بر پا کردند.
این آیین اگرچه سرشار از اشک و اندوه بود و دل‌های ماتم‌زده را در کنار هم جمع کرده بود، اما جلوه‌ای از اتحاد و همدلی را به نمایش گذاشت که آرامش‌بخش جان ایرانیان بود و بیش از روزهای قبل، شعار دهه آخر ماه صفر امسال، یعنی "آرام جان‌ها" را به منصه ظهور رساند؛ شعاری که با تاسی به مهربانی و ویژگی آرامش‌بخشی امام رضا(ع) برای ایران عزیز و ایرانیان دوستدار اهل بیت(ع) انتخاب شده بود و عصر امروز در صحن و سرای امام، جلوه‌گر شد.
ذاکران اهل بیت(ع) و مداحان حاضر در مراسم چهارپایه‌خوانی نیز، با پیوند زدن سوگواره شهادت امام رضا(ع) به عاشورای حسینی، شور و شوق عزاداران را دو چندان کردند و هم‌نوایی "یا حسین" و "یا رضا" را تا آسمان روانه کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی