پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۶

استفاده 109 هزار زائر سالمند و کم‌توان آخر صفر از خدمت صندلی‌ چرخ‌دار و ماشین‌های زائربر

به همت بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی، بیش از 109 هزار و 200 زائر سالمند و کم‌توان در دهه پایانی ماه صفر در این آستان جابه‌جا شدند. 

به گزارش آستان نیوز، بخش صندلی چرخدار و زائربر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در راستای تسهیل زیارت زائران سالمند و کم‌توان در ایام پایانی ماه صفر با 75 زائربر برقی در 6 محور در اماکن متبرکه رضوی فعالیت داشت که در مجموع افزون بر 36 هزار و 460 زائر توسط این زائربرها جابه‌جا شدند. 
همچنین با استفاده از ظرفیت صندلی‌های چرخدار حرم مطهر در مجموع بیش از 72 هزار و 740 زائر سالمند و کم‌توان در دهه آخر صفر در بارگاه ملکوتی رضوی جابه‌جا شدند. 
 

افزایش نیروها و صندلی‌های چرخدار

معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توجه به گسترش روزافزون فضاهاي اماكن متبركه رضوی، طولاني شدن مسير ورودي‌ها تا روضه منوره و به ویژه افزايش خيل عظيم زائران در دهه آخر صفر، نگاه ویژه‌ای به زائران سالمند و کم‌توان در راستای تسهیل زیارت آنان در این ایام داشت و بر تعداد صندلی‌های چرخدار حرم مطهر افزود. 
در مجموع نزدیک به 1700 صندلی چرخدار امانی و حدود 700 صندلی چرخدار خودخدمتی و گشت سیار در دهه پایانی صفر در اماکن متبرکه رضوی آماده خدمت بود که در سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز همچنان خدمات‌رسانی آن‌ها ادامه دارد.  
شایان ذکر است، ارائه خدمات در بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر با حضور روزانه 700 خادمیار استانی و 400 خادمیار مشهدی به دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) ارائه شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی