پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی: 
۱۴۰۲-۰۶-۲۶

خانواده مهمترین نهاد تربیتی جامعه است

یک کارشناس دینی گفت: خانواده مهمترین و اصلی‌ترین نهاد تربیتی جامعه است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی در سلسله نشست‌های تخصصی «در محضر عالم ال محمد(ص)» با موضوع (سبک زندگی اسلامی و خانواده خوشبخت) که در محل مرکز پاسخگویی به سوالات دینی؛ مدرسه پریزاد برگزار شد، گفت: با وجود پر رنگ شدن نقش رسانه‌ها در جامعه ولی هنوز هم خانواده مهمترین نهاد تربیتی جامعه محسوب می‌شود. 
وی تصریح کرد: هرچند دوست ناباب، فضای مسموم رسانه‌ای، جامعه و ... در تربیت فرزند موثر هستند ولی پدر و مادر نباید از نقش موثر خود در امر تربیت فرزند غافل شوند. یک کودک تا سن هفت سالگی باید تحت تربیت مادر باشد ولی در سنین نوجوانی نقش پدر در تربیت فرزند پر رنگ تر می‌شود. 
 

مسئولیت مهم پدر در تربیت نوجوانی

این کارشناس خانواده افزود: فرزند در دهه دوم زندگی خود و در سنین نوجوانی از پدر خانواده تربیت پذیری بیشتری دارد و لذا پدران نباید از این مسئولت مهم خود غافل شوند چرا که غافل شدن پدر از تربیت فرزند و توجه به او تاثیر بسیار بدی بر تربیت فرزند دارد. 
وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در تربیت فرزند به ویژه فرزند نوجوان باید به آن توجه کرد این است که اگر فرزند نوجوان ما مرتکب خطا و اشتباهی شد نباید او را طرد کنیم بلکه به او فرصت بدهیم تا اشتباه خود را جبران کند. 
حجت‌الاسلام هادی با اشاره به اهمیت نقش خانواده در کشور ما، بیان کرد: با همه تلاشی که غرب برای ضربه زدن به خانواده و فروپاشی خانواده در ایران کرده است ولی خوشبختانه کانون خانواده در ایران هنوز هم پابرجا است و جایگاه خوبی در جامعه دارد. 
 

افزایش میل به تجرد، محصول اندیشه غربی

وی اضافه کرد: البته تلاش دشمن برای ضربه زدن به کانون خانواده تا حدودی هم موفق بوده و یکی از مصادیق آن نیز افزایش میل به تجرد و زندگی مجردی در جامعه است. بسیاری از جوانان با وجود داشتن امکانات برای ازدواج ترجیح می‌دهند تنها زندگی کنند. 
این پژوهشگر دینی اظهار کرد: باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم و در مسیر تشویق افراد به ازدواج و تشکیل خانواده جدیت به خرج دهیم. چرا که تنها زندگی کردن و بی‌تفاوت بودن نسبت به اعضای خانواده مال فرهنگ ما نیست و از غرب آمده است. 
وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ ما وفاداری نسبت به اعضای خانواده که از آن تعبیر به صله رحم می‌شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از مهمترین ایرادهایی که به دشمنان اهل بیت(ع) گرفته شده این است که آنها قاطع رحم بوده‌اند. 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که در تربیت فرزند از اهمیت بسیاری برخوردار است خوردن لقمه حلال است. خوردن مال حرام باعث می‌شود تربیت درست در او تاثیری نگذارد. بنابراین والدین و به خصوص پدر خانواده باید نسبت به کسب روزی حلال دقت فراوان داشته باشد. 
گفتنی است؛ سلسله نشست‌های «در محضر عالم ال محمد(ص)» با موضوع سبک زندگی اسلامی در ایام دهه پایانی ماه صفر همه روزه ساعت 10:00 صبح در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی واقع در مدرسه پریزاد پذیرای علافه‌مندان به مباحث دینی و تربیتی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی