پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۷

صدور سند تک برگ برای ۱۵ هزار هکتار از اراضی سازمان موقوفات ملک

مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی از صدور سند تک برگ برای ۱۵ هزار هکتار از اراضی این سازمان طی یک سال گذشته خبر داد.

جعفر عباس‌پور در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جامع حد نگار و صدور اسناد مالکیت الکترونیکی جدید تک برگ، تمامی صاحبان ملک اعم از حقیقی و حقوقی به لحاظ قانونی مکلف شده‌اند نسبت به تعویض سند قدیمی که به صورت دفترچه‌ای با سرب پلمپ شده بود، به سندهای جدید اقدام کنند.
او ادامه داد: در اسناد جدید یا همان تک برگ، قطعه زمین فرد مربوطه در محیط نرم‌افزاری ویژه‌ای در اداره ثبت، جانمایی و جایگزین می‌شود که در همین راستا این سازمان، تعویض تمام اسناد مالکیتی در رقبات وقفی خود را برای صدور اسناد استیجاری، در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سازمان موقوفات ملک درباره کاربری اراضی که سند تک برگ برای آن‌ها صادر شده است، گفت: این اراضی بسته به موقعیت هر یک از رقبات شامل کاربری‌های مختلف حوزه شهری و کشاورزی است.
او با تاکید بر لزوم تک برگ کردن اسناد تصریح کرد: براساس بند یک قانون جامع حد نگار، تک برگ کردن اسناد مالکیتی ضرورت قانونی است، چراکه اسناد قدیمی علاوه‌بر این‌که بازدارنده فرایندهای کاری حوزه املاک و اراضی بوده‌اند، دیگر قابل اعتنا در دفترخانه‌های اسناد رسمی و ادارات ثبت اسناد و املاک نیستند.
عباس‌پور با اشاره به برنامه‌های این سازمان به منظور دریافت سند ترک برگ برای مابقی اراضی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تعویض اسناد از حالت قدیمی دفترچه‌ای به اسناد تک برگ اداره ثبت، تغییر اسناد مذکور طی برنامه‌ای مشخص و منسجم انجام می‌شود و هم‌اکنون در حال طی کردن فرایندهای مورد نیاز برای رجوع به ادارات ثبت تابعه و دریافت سند تک برگ در خصوص هر یک از پلاک‌های ثبتی هستیم.
 

افزایش ضریب امنیتی اسناد تا جلوگیری از بروز اشتباهات ثبتی
او افزایش ضریب امنیتی اسناد به علت دقت بالای آن را یکی از مزیت‌های صدور اسناد تک برگ عنوان کرد و افزود: جلوگیری از تعارضات اسنادی و یا تداخلات مالکیتی، بخشی دیگر از این مزایا به شمار می‌رود.
عباس‌پور ادامه داد: علاوه‌براین، می‌توان به مزایایی همچون تثبیت موقعیت و مساحت رقبات موقوفه، مشخص کردن مرز دقیق محدوده‌های مالکیتی و در نهایت کنترل و کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگاه و کسر هزینه‌های ناشی از اختلافات ملکی و مالکیتی سازمان اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی