پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۷

سهم موقوفه میرمحسن خان تیموری تقدیم آستان مقدس علوی شد  

در راستای سیاست‌های آستان قدس رضوی به منظور اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش، سهم موقوفه میرمحسن خان تیموری به آستان مقدس علوی تقدیم شد.

  مدیر نظارت بر موقوفات آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: اداره بهینه موقوفات و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری حداکثری از آن‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آستان قدس بوده و هست تا از عواید آن‌ها برای ارائه خدمت  بهتر به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) استفاده شود.
دکتر محمد رضایی، دقت در تنظیم بودجه موقوفاتی و تخصیص منابع آن در نیات و مصارف هر وقفنامه را از برجسته‌ترین مصادیق امانتداری در حوزه وقف برشمرد و گفت: تمام وقفنامه‌ها تبلور عشق و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) و رفع نیازهای ضروری حرم مطهر و زائران بوده است.
او ادامه داد: در مداقه و بازخوانی وقفنامه‌ها به برخی مصادیق برمی‌خوریم که در کنار نیات و مصارف حرم مطهر رضوی، نیات دیگری هم مد نظر واقف بوده است که از این جمله می‌توان به وقفنامه میرمحسن خان تیموری اشاره کرد.
مدیر نظارت بر موقوفات آستان قدس رضوی درباره این وقفنامه خاطرنشان کرد: این واقف نیک اندیش، بخشی از عواید حاصل از مزارع وقفی خود را به تامین سوخت حرم‌های مطهر حضرت علی(ع) و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) اختصاص داده است.
رضایی با اشاره به صرف بخشی از عواید این وقفنامه برای تامین آب سقاخانه نجف اشرف گفت: علاوه‌براین، هزینه سوخت منزل و سوخت راهروی خانه حضرت علی(ع)  به همراه يك نفر خادم  آن، از محل عواید این موقوفه تامین خواهد شد.
او افزود: امسال بعد از تهیه و تنظیم بودجه موقوفاتی آستان قدس رضوی، سهم موقوفه مذکور برای مصارف حرم مطهر حضرت امیر المومنین علی علیه‌السلام محاسبه و با هماهنگی‌های صورت گرفته تقدیم آستان مقدس علوی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی