پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز افکارسنجی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۰۶-۲۴

 سیمای آستان قدس رضوی از نظر شهروندان ایرانی  مورد بررسی قرار گرفت

در راستای دریافت نظرات و دیدگاه های مردمی در خصوص فعالیت های آستان قدس رضوی به‌عنوان مهم‌ترین مکان مذهبی و فرهنگی در کشور، طی یک پژوهش سیمای آستان قدس رضوی از نظر شهروندان ایرانی  مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، این پژوهش با هدف سنجش سیمای آستان قدس رضوی در نگاه مردم ایران به صورت تلفنی و با حجم نمونه ای بالغ بر 900 نفر  از سراسر کشور و با همکاری 15 پرسشگر در نیمه نخست سال 1402 انجام شد که طی آن نگرش و رفتارشناسی خاص مردم در رابطه با چند موضوع مهم سازمانی در ابعادی همچون اعتماد، عملکرد، رضایت، انتظارات و ارتباطات دیگر و خارج از حرم همچون فعالیت های اقتصادی، ورزشی و فرهنگی سنحیده شد.
بیشتر پاسخگویان و مشارکت کنندگان در این طرح بیش از سه سال بوده است که به حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌اند و 30 درصد پاسخگویان با فعالیت‌های آستان قدس رضوی آشنا بودند. 
از منظر پاسخگویان این سازمان در کنار فعالیت های مذهبی بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی می‌پردازد و برخی بیشتر آستان قدس رضوی را سازمانی اقتصادی می‌دانستند.
در قسمت یافته‌های کیفی نیز غالبا امام رضا¬(ع) و حرم مطهر ایشان را با صفاتی چون غریبی، بخشندگی، ضامن آهو، شفادهنده و ... می شناختند و حال‌وهوای زیارت و حس آرامش خوب و خاطرجمعی را از مهم‌ترین مفاهیمی عنوان می کردند که با شنیدن نام آستان قدس رضوی به ذهن آنها متبادر می شود.
برخی نیز محرومیت‌زدایی، کمک به نیازمندان، زلزله¬زدگان، سیل¬زدگان، توسعه و بازسازی حرم، پیشرفت در زمینه فرهنگی و خدمات¬رسانی به زائر را از مهم‌ترین اقدامات آستان قدس رضوی می دانستند. 
در این طرح توجه وگسترش فعالیت‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی به زائران، بازسازی صحن‌ها و توسعه اطراف حرم، محرومیت‌زدایی و کمک به مردم و ایجاد نظم و نظافت از نقاط مثبت آستان قدس رضوی عنوان شده است.
 و رسیدگی به محرومین و مردم، استفاده از افراد متخصص، جهادی و دل¬سوز، افزایش کارهای فرهنگی و رسانه‌ای، اشتغال¬زایی و اطلاع¬رسانی و تبلیغات از پیشنهادات شرکت کنندگان در این طرح به شمار می رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی