پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر حوزه علمیه خراسان در اختتامیه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۶-۰۱

مباحث ضبط شده در مدرسه تابستانه به صورت کتاب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت

مدیر حوزه علمیه خراسان در اختتامیه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی گفت: تمامی مباحث ضبط شده در مدرسه تابستانه به صورت کتاب و فعالیت های پژوهشی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان در اختتامیه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی ضمن ارائه گزارشی از اجرای مدرسه تابستانه و اهداف آن به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و راه اندازی مدرسه تابستانی را یک وظیفه عنوان کرد. این فعالیت پوششی در راه تحقق این هدف بزرگ و مدیریت تعطیلات تابستان بود که امیدوارم اثرات ارزشمندی داشته باشد.
وی افزود: تابستان فرصتی است که بسیاری از بزرگان و علما به مشهد سفر می کنند بنابراین بهره مندی از این ظرفیت و تداوم بخشی به فعالیت های علمی پژوهشی و همچنین استفاده از ظرفیت معنوی حرم مطهر رضوی از دیگر اهدافی بود که در این طرح دنبال می شد.
حجت الاسلام خیاط گفت: تعامل سازنده بین حوزه های علمیه یک ضرورت است و این مدرسه پوششی در این جهت بود که تعدادی از طلاب و اساتید از حوزه های علمیه کشور در این مدرسه حضور یابند . توانمند سازی و دانش افزایی آن هم در مسائلی که در ظاهر حاشیه است و بعضا از متن هم مهمتر است از دیگر اهدافی بود که در این برنامه دنبال شد.
وی گفت: هم افزایی در اجرای برنامه از اهداف دیگری است که باید الگوگیری کنیم و مدرسه تابستانه یکی از الگوهای موفق بین دو نهاد بزرگ آستان قدس رضوی و مدیریت حوزه علمیه بود و ایجاد نشاط علمی و تحرک و پویایی هدف دیگر این برنامه بود.
مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: برای اجرای این طرح کارگروه مشترکی تشکیل شد و زمینه های اجرای این مدرسه مورد بررسی قرار گرفت و طی آن مقرر شد سه مدرسه فقه و اصول، مدرسه فلسفه و کلام و مدرسه ادبیات و تفسیر تشکیل شود که در گام بعدی اعضای کارگروه به محضر علما در مشهد و قم مشرف شدند و از مشاوره آن ها بهره مند شدند و با اولویت بندی به اجرای مباحث مطروحه پرداختند و در نهایت از اساتید دعوت به عمل آمد و پس از فراخوان حدود 1500 نفر ثبت نام کردند که براساس معیارهایی 500 نفر انتخاب شدند و به این دوره دعوت شدند.
وی گفت:  با هماهنگی های صورت گرفته این برنامه طی دو هفته به مرحله اجرا گذاشته شد و 130 جلسه درس القایی و کرسی و 12 جلسه مباحث اخلاقی برگزار شد که در اجرای آن بیش از 50 نفر از اساتید بزرگوار از قم و مشهد حضور داشتند و تمام مباحث ضبط شده در آینده به صورت کتاب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
خیاط گفت: برنامه ها در سه سطح فرهنگی، پشتیبانی - اجرایی و رسانه پیش بینی شد که در خصوص پشتیبانی این طرح اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب، پذیرایی از خانواده 55نفر از اساتید و... انجام شد.
در حوزه اطلاع رسانی برنامه ریزی بصری به صورت مجازی، طراحی تولیدات گرافیکی و ساخت مستند و تولید مجله گزارشی و همچنین تولید اخبار و تصویربرداری نیز صورت گرفت. در بحث فرهنگی نیز جلسات اخلاقی برگزار شد و پیوست فرهنگی و استقبال علم آموزان از برنامه ها را داشتیم.
وی گفت: هر برنامه ای که اجرا شود  هر چقدر تلاش صورت گیرد اشکالاتی در برنامه خواهد بود اما تلاش ما بر این بود تا این اشکالات به حداقل برسد و آسیب شناسی مفصلی در دستور کار قرار گرفت تا انشاء الله استمرار این برنامه با ارتقاء آن انجام شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی