پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۵

برپایی ۹ موکب به همت خادمیاران رضوی مازندران در مشهد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران از برپایی ۹ موکب به همت خادمیاران رضوی این استان در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش آستان نیوز مازندران محمداسماعیل امام‌زاده گفت: در روزهای پایانی ماه صفر این موکب‌ها خدمات ویژه فرهنگی، اطعام و عزاداری به مردم ارائه کردند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران اظهار کرد: خادمان موکب‌های استان در ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت و تغذیه به زائران امام هشتم (ع) ارائه کردند.

وی افزود: همه تلاش ما در این روزها ارائه خدمات بهتر به زائران‌امام هشتم و دوستداران اهل بیت(ع) بوده است.

امام‌زاده با اشاره به برپایی آیین‌های مختلف عزاداری در شهرهای مازندران یادآور شد: آیین‌های مختلف عزاداری در ۲۲ شهرستان به عنوان طریق‌الرضا برگزار شد و خادمیاران با برپایی ۲۲ موکب در مسیر کاروان‌های زائران رهسپار به مشهد مقدس، اطعام عزاداران امام رضا(ع) را در شهرستان‌های مختلف مازندران اجرا کردند.

وی گفت: برپایی دسته‌جات سینه‌زنی خادمیاران،  جلسات وعظ و خطابه،  برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی خانواده و کودک با هدف نشر شعائر دینی و  معرفی سیره رضوی از برنامه‌های این ایام بود 

امام‌زاده گفت: در شام غریبان هم خادمیاران رضوی با برنامه منسجم پای کار خواهند بود.

وی افزود: در مشهد مقدس همزمان با روزهای آخر ماه صفر، ۹ موکب به مدت ۴ روز با ظرفیت هر کانون ۲ هزار وعده غذا در هر نوبت برپا شد و در کنار وعده های غذایی، میان وعده ها نیز توزیع شده است.

 مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران، گفت: برنامه فرهنگی خادمیاران در مشهد، عزاداری در صحن قدس با حضو ۷۰۰ تن از مردم ولایی با مداحی مداحان استان با گویش مازندرانی و سخنرانی آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه استان‌ برگزار شد.

امام‌زاده یادآور شد: توسط مردم و دوستداران به اهل بیت(ع)  خدمات فراوانی به کانون‌های خدمت رضوی مازندران ارائه شد که در قالب ۹ موکب بیش از یک‌ میلیارد تومان کمک توسط مازندرانی در ۴ روز به عزاداران ارائه شد و در همین راستا ۲۰ تن برنج طبخ و در بین زائران توزیع شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی