پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۶

مراسم پیاده‌روی بزرگ ولایت در برازجان برگزار شد

در آخرین روز از ماه صفر، سالروز شهادت ثامن‌الحجج، امام رضا(ع)، مردم ولایت‌مدار دشتستان با حضور حماسی در آیین پیاده‌روی ولایت عشق و اخلاص خود را به امام رضا(ع) نشان دادند.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر صبح شنبه ۲۵ شهریورماه در آخرین روز از ماه صفر مصادف با سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، مراسم پیاده‌روی بزرگ ولایت به مسافت ۱۷ کیلومتر از شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم(ع) واقع در روستای ننیزک با حضور محبان و دلدادگان آن امام همام، امام جمعه دشتستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این روز مشتاقان امام رضا(ع) از برازجان به صورت کاروانی و پیاده با در دست داشتن پرچم‌ها و بیرق‌هایی به نام مبارک علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را به سمت امام‌زاده ابراهیم(ع) طی کردند.

عزاداران دشتستانی هر سال برای نشان‌ دادن عشق و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) در سالروز شهادت این حضرت مراسم پیاده‌روی بزرگ ولایت را برگزار می‌کنند.

در این مسیر بیش از ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی مردمی از مهمانان امام رضا علیه‌السلام با صبحانه، نان گرم، چای، آش، حلیم و... پذیرایی کردند.

در ادامه مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر امام‌زاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

امام جمعه دشتستان آیین پیاده‌روی ولایت گفت: اجتماع ۱۰۰ هزار نفری مردم و پیاده‌روی ولایت افتخاری برای مردم ولایت‌مدار دشتستان است که هر ساله در چنین مناسبتی شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بیان کرد: هر سال شاهد حضور گسترده‌تر مردم در این مراسم بزرگ هستیم.

احمد بنافی فرماندار دشتستان با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از عاشقان امام رضا(ع) در مسیر پیاده‌روی ولایت اظهار کرد: این آیین مذهبی چندین سال است با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

در این روز مردم دوستداراهل بیت(ع) به عشق مشهدالرضا علیه‌السلام و امام رئوف این‌گونه قدم در راه ولایت برمی‌دارند تا ارادت خود را به ساحت مقدس علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اعلام کنند.

امام‌زاده ابراهیم(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و بقعه متبرک وی همواره میزبان زائرانی از نقاط مختلف استان و استان‌های همسایه است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی