پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۶

خدمتگزاری سائلین الزینب(س) بوشهر در مشهد مقدس

خادمیاران رضوی کانون محله‌ای سائلین‌الزینب سلام الله علیها بوشهر، سه روز منتهی به سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در مشهد به خدمتگزاری پرداختند.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر، رضایی مسئول کانون محله‌ای خدمت رضوی سائلین الزینب سلام الله علیهای بوشهر از برپایی موکبی با همین نام در مشهد مقدس خبر داد و افزود: این موکب به مناسبت شهادت امام رضا علیه‌السلام به مدت ۳ روز در خیابان امام رضا(ع) مشهد برپا شد. 

رضایی افزود: در این سه روز خدمات گوناگون فرهنگی، تغذیه‌ای و خدماتی به عزاداران امام رضا علیه‌السلام ارائه گردید که از آن جمله می‌توان به پخت و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در وعده‌های ناهار و شام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای میان وعده نیز پذیرایی‌های گوناگونی از عزاداران صورت گرفت؛ افزود: تعداد ۳۰۰۰ کاسه نخود، مقدار ۵۰۰ کیلوگرم انواع خرما، خارک، قصب و رنگینک تهیه و پخش شد.

وی افزود به دلیل ازدحام جمعیت پذیرایی با شربت خنک و چای به صورت شبانه‌روزی و بدون محدودیت انجام شد.

مسئول موکب خدمت رضوی سائلین‌الزینب(س) بوشهر یکی دیگر از خدمات این موکب را برپایی ایستگاه کفاشی عنوان کرد.

رضایی با اشاره به اهمیت برگزاری عزاداری‌‌های سنتی برای آشنایی اقوام ایرانی با آداب و رسوم یکدیگر گفت: خادمیاران این موکب هر روز آیین سنتی سنج و دمام را به عنوان نماد عزاداری بوشهری یک بار در درب ورودی حرم و یک بار روبروی موکب برگزار کردند که با استقبال گسترده عزاداران رضوی مواجه شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی