پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در چهارمین سال متوالی انجام شد
۱۴۰۲-۰۶-۲۶

برپایی موکب امام حسن مجتبی(ع) توسط کانون خادم‌یاران شهدای لمجیر خانه اصفهان

موکب امام مجتبی(ع) که از شروع بیماری کرونا و زمانی که راه کربلا و سفر اربعین برای دو سال بسته شد برپا گردید، با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم منطقه امسال نیز از شب اربعین حسینی لغایت شهادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به عموم عاشقان اهل بیت خدمتگزاری کرد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان فعالیت‌های فرهنگی امسال این موکب با توجه به حسن همجواری با مدرسه علمازاده از تنوع بیشتری برخوردار بوده است و این موکب اقدام به برپایی غرفه‌های فرهنگی از جمله غرفه عفاف و حجاب غرفه سیر نمایشگاهی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، غرفه مشاوره و غرفه کودک کرد.

از جمله فعالیت‌های فرهنگی و شاخص این موکب که برای اولین بار برگزار گردید، اجرای رادیو اربعین بود که با ایجاد حال هوای سفر مجازی و دعوت از عموم مردم در خصوص مشارکت در فعالیت‌های امام رضایی و ارسال دلنوشته‌های عاشقان و دلدادگان حسینی و رضوی در نوع خود کم‌نظیر بود.

پذیرایی این موکب نیز شامل توزیع چای، قهوه، شربت و همچنین اطعام رضوی بالای ۱۰۰۰ پرس غذا در هر شب بوده است.

از جمله فعالیت‌های منحصر به فرد این موکب برپایی آیین سمنوپزان در جوار آن بود که از روز شهادت آقا امام حسن مجتبی برپا شد و در روز شهادت آقا علی بن موسی الرضا به اتمام رسید.

این سمنو بین مدعوین این موکب و اهالی محله لمجیر و خانه اصفهان توزیع گردید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی