پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از اقدامات و خدمات بنیاد فرهنگی رضوی در دهه پایانی ماه صفر 
۱۴۰۲-۰۶-۲۸

اهتمام دانش‌آموزان در تبیین فرهنگ رضوی

برای دومین سال، بنیاد فرهنگی رضوی با موکب های بنات الرضا(ع) و ابناءالرضا(ع) و میزبانی دانش آموزان خادمیار رضوی به همراه کادر مدارس امام رضا(ع) از 20 تا 25 شهریور مقارن با روز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) در قالب 7 موکب فرهنگی و هنری مستقر در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ‌طبسی در جوار بارگاه منور رضوی و نیز ارائه خدمات و پذیرایی در دو محور فریمان و چناران در مبادی ورودی مشهدالرضا(ع) نیز در خدمت زائران پیاده امام هشتم بود.

به گزارش آستان نیوز، این بنیاد، در مدت 6 روز خدمت‌رسانی با حضور جمعی از دختران و پسران دانش آموز خادمیار و کادر مدارس امام رضا(ع) ضمن میزبانی شایسته و کریمانه از زائران امام رئوف، در قالب فعالیت‌های رنگارنگ خود، در جهت نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و ترویج فرهنگ رضوی از مسیر تبیین گفتار قصار و زیبائی‌های رفتار حضرت رضا(علیه السلام) حرکت کرد. 
 

ارائه خدمات متنوع فرهنگی و هنری و پذیرایی از 4400 زائر  
در مواکب خیابان واعظ طبسی، روزانه حدود 100 خادمیار دانش آموز دوشادوش مدیر و کادر مربیان تربیتی مدارس امام رضا(ع) در حوزه‌های متنوع حجاب و عفاف، عکاسی و رسانه، پرده‌خوانی، محصولات دست‌ساز هنری، بازی و نقاشی، سربندنویسی و کتیبه‌نگاری و نیز غرفه فلسطین در خدمت زائران بودند. 
مواکب دانش آموزی بنیاد فرهنگی رضوی در مدت 6 روز در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری نظیر اجرای سرود، انواع بازی و سرگرمی و مسابقه، نقاشی، عروسک‎سازی، گرفتن عکس یادگاری، در مجموع با توزیع 2400 پرس صبحانه سبک و غذای گرم و 2000 پذیرایی با شربت و چای پذیرای مهمانان سوگوار امام مهربانی‌ها شد. 
 

استقبال و پذیرایی از افزون بر 7000 زائر پیاده
اما بنیاد فرهنگی رضوی علاوه بر مواکب مستقر در جوار بارگاه منور رضوی، سه دبیرستان از مدارس امام رضا(ع) در محورهای فریمان و چناران به شهر مشهد به دو صورت ثابت و سیار در خدمت زائران پیاده دهه آخر صفر بود. 
موکب ابناءالرضای دبیرستان امام رضا(ع) واحد چناران در یازدهمین سال خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی، از روز شنبه، 18 شهریورماه با دایر کردن ایستگاه صلواتی کنار جاده‌ای با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، ایستگاه پذیرایی و استراحت در داخل فضای مدرسه و ارائه انواع خدمات از جمله اسکان، سه وعده غذای گرم، خدمات فرهنگی و مذهبی نظیر ختم قرآن، مشاوره مذهبی، حلقه‌های معرفت‌افزایی و اقامه نمازهای جماعت، همچنین خدمات بهداشتی و درمانی، ماساژ درمانی، خیاطی، پیرایشگری و واکس و نیز رادیو صدای زائر، پیش از مواکب درون شهری مشهد، به پیشواز زائران رفت و رضایت زائران را جلب کرد.
 در این موکب، ۹۵ دانش‌آموز، ۲۰ فارغ‌التحصیل و نیز ۱۰ تن از کادر اجرایی و چند تن از اولیای دانش آموزان به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند. اما در مجموع چهار روز خدمت‌رسانی موکب چناران، حدود ۴۰۰۰ زائر در ایستگاه صلواتی پذیرایی شدند و در ۳۳۰۰ زائر هم از خدمات صبحانه، نهار، شام و استراحت شبانه استفاده بردند. 
 

میزبانی از حدود 15000 زائر پیاده در مواکب سیار
همچنین جمعی از پسران خادمیار دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واحد14 در مدت 4 روز حضور در مسیر جاده فریمان به مشهد، با توزیع 2 دیگ شله، 2 تن هندوانه، 4000 بسته یخمک، بسته‌های آب معدنی و آجیل از 13000 زائر پیاده پذیرایی کردند.   
علاوه بر این دو واحد آموزشگاهی، دانش آموزان متوسطه امام رضا(ع) واحد۳ با هماهنگی کادر مدرسه، ضمن جمع‌آوری نذورات والدین و سپس تهیه مواد غذایی از جمله ۳۵ کیلو میوه، ۱۱ بسته کیک و ۳۵۰ بسته تنقلات، در فاصله ۴۰ کیلومتری جاده فریمان به مشهد، میزبان بیش از 2000 زائر پیاده دهه آخر صفر شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی