پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۹

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

در آستانه چهل و سومین سالروز حماسه جاوید دفاع مقدس مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این مراسم با حضور 750 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین جمعی از خانواده های شهدا و فعالان عرصه جهاد و مقاومت صبح امروز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
در این مراسم سردار پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده؛ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: چهل و سه سال پیش دشمنان کینه توز و بدخواهان نظام با تحمیل کردن جنگی نابرابر به ملت ایران می خواستند بخشی از خاک کشور را به تصرف دربیاورند و به نظام نوپای جمهوری اسلامی اسلامی را ساقط کنند. 
وی تصریح کرد: اما این خواسته آنها با تلاش و جهاد بندگان مخلص خدا در این قطعه از جغرافیای زمین محقق نشد و امروز بارقه های امید در دل مستضعفان جهان به برکت این جهاد بی نظیر و دفاع با شکوه مردم ایران جلوه گر و روشن است.
 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: امروز جامعه اسلامی ما به حول و قوه الهی با اقتدار، با عزت و با کرامت زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنند. 
وی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس ابراز کرد: بسیار روشن است که بدخواهان می خواهند وقایع دفاع مقدس را تحریف کنند و می خواهند که ما گذشته پرافتخار خود را فراموش کنیم. 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای به روز کردن این منطق آشکار است که ما پرچم افتخار و عزت خود را در سایه‌ مقاومت و جهاد برافراشتیم و به این وسیله کارآمدی نظام اسلامی را اثبات کردیم. 
وی عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم که در معارف و ارزش های دفاع مقدس تحریف ایجاد شود و این ارزش ها مورد غفلت قرار بگیرد بلکه باید این ارزش ها را در موقعیت ها و مناسبت های مختلف بازگو کنیم. 
یوسفعلی زاده بیان کرد: اگر ما از ارزش های دفاع مقدس صیانت نکنیم دشمن این ارزش ها را از بین خواهد برد به همین دلیل پرچم جهاد تبیین بر دوش خود بگذاریم و در عرصه جهاد تبیین حضوری فعال داشته باشیم و پرچم تبیین تا ظهور منجی بشریت در اهتزاز باشد. 
وی اضافه کرد: همه ما باید حافظ آثار و ارزش های دفاع مقدس باشیم و هر کس به تناسب موقعیت شغلی و اجتماعی که دارد از هر فرصت و ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند. 
در این مراسم همچنین از جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافعان سلامت، مدافعان حرم و خانواده شهدا با اهدای هدایایی فرهنگی و متبرک از سوی آستان مقدس رضوی تجلیل شد. 
رونمایی از کتاب «عروس پائیز» و هشت کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود. 
گفتنی است؛ مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در آستانه هفته دفاع مقدس صبح امروز همزمان به صورت سراسری در همه شهرهای کشور برگزار شد. این مراسم در تهران و در حسینیه امام خمینی(ره) و با سخنرانی رهبر انقلاب برگزار شد که این سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم پخش شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی