پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۳۰

باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی احداث می‌شود

احداث باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه که از سال گذشته توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی آغاز شده، اکنون به پیشرفت 11 درصدی رسیده است که با توجه به پرتردد بودن این محور، با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش قابل توجه حجم سنگین بار ترافیکی و جلوگیری از تصادفات خواهیم بود.

به گزارش آستان نیوز، کارفرمای این پروژه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی است که شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به عنوان پیمانکار، احداث باند دوم محور مذکور حدفاصل کیلومتر 000+0 الی 400+24 را بر عهده دارد.

کاهش قابل توجه بار ترافیکی و تصادفات
سرپرست شرکت و مسکن عمران قدس رضوی درباره پروژه باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه اظهار کرد: این شرکت انجام عملیات خاکی، بسترسازی، روسازی، احداث ابنیه فنی شامل پل‌های آبرو و خاص و همچنین اجرای آسفالت و تکمیل ایمنی محور شامل نصب گاردریل و هندریل، تابلو و علائم و خط کشی را بر عهده دارد.
سعید عبدی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: احداث باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه، بزرگ‌ترین پروژه فعلی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به لحاظ حجم کاری و ريالی به حساب می‌آید.
او محور دولت آباد-تربت حیدریه را یکی از پرترددترین جاده‌های منطقه عنوان کرد و افزود: این محور مسیر مواصلاتی تربت حیدریه، زاوه، باخرز، تایباد، تربت جام و فریمان می‌باشد که به دلیل استقرار شرکت سیمان زاوه، محل تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین است.
سرپرست شرکت و مسکن عمران قدس رضوی ادامه داد: شهرستان زاوه با 11 هزار هكتار و تربت حيدريه با 9 هزار هكتار، بيشترين كشتزارهاي زعفران را در كشور به خود اختصاص داده‌اند. هر ساله در پاییز که فصل برداشت زعفران در شهرستان‌های زاوه و تربت حیدریه به عنوان  قطب‌های تولید زعفران کشور است، بار ترافیکی در جاده تربت حیدریه-زاوه  افزایش می‌یابد.
او خاطرنشان کرد: از طرفی ترافیک سنگین  ناشی از تردد خودروهای حمل سیمان و تریلی‌های حمل کالا به مرز دوغارون، باعث شده محور زاوه به باخرز و تربت حیدریه، به یکی از جاده‌های حادثه خیز خراسان رضوی تبدیل شود به طوری که محور مذکور به گذرگاه مرگ معروف شده است.
عبدی با اشاره به تردد روزانه ۱۴ هزار انواع خودرو در شرایط عادی در این محور گفت: در فصل برداشت زعفران این تعداد به ۲۵ هزار خودرو می‌رسد، در حالی که ظرفيت اين مسير براساس استانداردهاي موجود تنها 3 هزار خودرو در روز است.
او تاکید کرد: جاده تربت حیدریه-زاوه حلقه اتصال چهار شهرستان مهم شامل تربت حیدریه، زاوه، باخرز و تربت جام و حتی زاوه به فریمان محسوب می‌شود که همین امر نشان‌دهنده اهمیت اجرای این پروژه است.
 

اشتغالزایی برای 2300 نفر
عبدی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته از زمان آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه گفت: در حال حاضر 300 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده‌اند و زمینه اشتغال غیر مستقیم برای 2000 نفر نیز فراهم شده است.
 

لزوم تسریع در آزادسازی اراضی
او همچنین درباره دشواری‌های موجود در مسیر اجرای پروژه اظهار کرد: با توجه به ترافیک بالای محور به ویژه در زمان کاشت و برداشت زعفران، هدایت ترافیک و اجرای عملیات راهسازی در محدوده پروژه بسیار دشوار و خطرآفرین است.
عبدی ادامه داد: پروژه در بخش‌هایی مشمول احداث باند دوم و در بخش‌هایی نیازمند تعریض از طرفین است که انجام تعریض از طریق کنترل و هدایت ترافیک و همچنین تهیه و اجرای طرح‌های خاص برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محور صورت می‌گیرد.
او افزود: یکی دیگر از سختی‌های احداث باند دوم محور دولت آباد-تربت حیدریه، پراکندگی کار در طول محور به دلیل عدم آزادسازی اراضی در مسیر توسط کارفرما است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی