پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۱

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت، معدن و ساختمان

با رویکرد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت، معدن و ساختمان، نشست تخصصی میان شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران پارک علم و فن‌آوری خراسان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این نشست هم‌اندیشی به منظور همکاری دوجانبه بین شرکت و پارک علم و فن‌آوری انجام شد تا از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای این مجموعه در راستای استفاده از تکنولوژی‌های روز، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات، افزایش بهره‌وری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته شود.
دکتر مهدی قربانی گفت: اکتشاف و استخراج معادن، افزایش بهره‌وری در معادن در اختیار، صنعتی‌سازی ساختمان، استفاده از مصالح نوین ساختمانی و همچنین بهینه‌سازی و ایجاد ارزش افزوده در بخش پسماند و ضایعات از جمله موضوعاتی به شمار می‌رود که شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی به دنبال استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
او ادامه داد: استفاده از پساب صنعتی در چرخه تولید، تامین آب مورد نیاز تولید با بکارگیری فن‌آوری دانش‌بنیان، کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش صنعت و ساختمان، بخشی دیگر از مواردی است که در این نشست مطرح شد.
مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی درباره دستاوردهای این نشست خاطرنشان کرد: مقرر شد در گام نخست شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای این شرکت و خلق ارزش افزوده، پیشنهادهای لازم را طی یک هفته به این مجموعه ارائه دهند تا در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. 
او ادامه داد: در گام دوم نیز کنسرسیومی از شرکت‌های مختلف برای رفع نیازهای شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در زمینه تکنولوژی و دستگاه‌های بخش تولید، معدن و ساختمان شکل خواهد گرفت.
قربانی افزود: علاوه‌براین، تصمیم بر این شد تا این کنسرسیوم طرح استفاده از فن‌آوری نوین برای تامین آب مصرفی در خطوط تولید را در دستور کار قرار دهد.
 

آمادگی پارک علم و فن‌آوری برای ایجاد کنسرسیوم مشترک
همچنین در حاشیه این نشست، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علمی و فناوری خراسان با قدردانی از تعامل و ارتباط شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با شرکت‌های دانش‌بنیان، از آمادگی پارک علم و فن‌آوری برای ایجاد کنسرسیوم مشترک در راستای رفع نیازهای شرکت صمع خبر داد. 
حسینیان اظهار کرد: با توجه به نیاز گسترده استان خراسان رضوی، تا کنون کارگروه‌های تخصصی متعددی در پارک علم و فن‌آوری ایجاد و وظیفه ارتباط و توسعه پروژه‌ها به کارگزار مربوطه واگذار شده است. 
او با اشاره به کمبود شرکت‌های دانش‌بنیان در استان در حوزه تخصصی ساختمان به ویژه صنعتی‌سازی گفت: علاوه‌براین، قرار است فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش معدن توسعه یابد.
در ادامه این نشست نیز مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، در خصوص توانمندی‌های خود توضیحاتی ارائه کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی