پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۲

حرم مطهر رضوی عزادار شهادت امام عسکری(ع) شد

حرم مطهر رضوی عزادار شهادت یازدهمین کوکب هدایت، امام حسن عسکری(ع) شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) بیرق عزا بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی برافراشته و این بارگاه ملکوتی عزادار شهادت این امام هُمام شد و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت با تشرف به این بارگاه ملکوتی این مصیبت را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت و تعزیت گفتند.

به همین مناسبت همچنین ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد. این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله آغاز شد و در ادامه زائران حریم ملکوتی رضوی از اجرای قطعه ای هنری توسط گروه گلدسته های حرم بهره مند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام عسکری(ع) بیشتر روزهای عمر خود را در حبس و در منطقه ای نظامی به سر بردند. وی تصریح کرد: آن حضرت به دست معتمد عباسی مسموم و در سن بیست و هشت سالگی به شهادت رسیدند و بعد از شهادت ایشان دوران امامت امام زمان(عج) آغاز شد.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به حدیثی از امام عسکری(ع) بیان کرد: آن حضرت دو خصلت را بالاترین صفات برای هر فردی معرفی کرده اند یکی ایمان و دیگری خیر رساندن به بنگان خدا که هر کسی این دو صفت را داشته باشد بهترین افراد است. وی بیان کرد: یکی از بهترین عبادت ها علم آموزی است. کسی که در راه علم قدم بردارد نسبت به خدا شناخت و معرفت پیدا می کند و به درجه ایمان به خدا نائل می شود.

سخنران رضوی افزود: طبق این حدیث نورانی بعد از ایمان به خدا، خیر رساندن به مردم و گره گشایی از کار آنها بهترین و با ارزش ترین صفات محسوب می شود.

گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای ذاکر و مرثیه خوان اهل بیت(ع)؛ علیرضا نژادحسین از دیگر برنامه های شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی