پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۲

حرم رضوی در سوگ شهادت امام حسن عسکری(ع) سیاهپوش شد

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری(ع)، حرم مطهر رضوی سیاهپوش شد.

به گزارش آستان نیوز، در آستانه هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با نصب کتیبه و پرچم مشکی، سیاهپوش شده و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی است که برای شرکت در ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام شهادت این امام بزرگوار به این آستان ملکوتی مشرف می‌شوند.

 

نصب کتیبه مناسبتی در صحن انقلاب

در این راستا، یک کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نصب شده است که عبارت «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ العَسكري ابْنَ عَلِيٍّ الْهَادِيَ علیه السلام» بر روی آن نقش بسته است.همچنین نصب کتیبه‌های دیواری مشکی در صحن‌های مرکزی حرم مطهر و اهتزاز پرچم‌های مشکی عزا در صحن بزرگ پیامبر اعظم(ص)، حال و هوای ایام عزاداری این حریم قدسی را در نظر ارادتمندان انیس النفوس(ع) دوچندان کرده است.

 

پذیرایی با نان و چای متبرک

یک موکب خدمت‌رسان نانوایی نیز در شب و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در محور مفصل شرقی در جوار باب الکاظم(ع) حرم مطهر امام هشتم(ع) مستقر خواهد بود و با پخت و توزیع نان از دلدادگان صحن و سرای رضوی میزبانی می‌کند. چایخانه‌های حضرت رضا(ع) نیز در این ایام با توزیع اقلام متبرک از جمله چای، آماده پذیرایی از زائران و مجاوران خواهند بود.

 

آمادگی کامل بخش‌های خدمت‌رسان

همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی از خیل گسترده عزاداران زائر و مجاور در این ایام در حوزه‌های مختلف فرش‌آرایی، خدمات تنظیف، بخش صندلی‌های چرخدار و زائربرهای برقی، دفاتر خدمت‌رسان امانات، امداد، پیداشدگان و... شده است تا آنان در آرامش‌خاطر برای عرض تسلیت به پیشگاه امام هشتم(ع) به این سرای ملکوتی مشرف شوند.تمامی اقلام مصرفی مورد نیاز محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در اماکن متبرکه رضوی همچون لیوان یکبار مصرف، مُهر نماز و... نیز توسط معاونت خدمات زائران حرم مطهر در راستای رفاه آنان تهیه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی