پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس شورای عالی حزب‌الله لبنان:
۱۴۰۲-۰۷-۰۲

مجاهدان در غربت استمرار خط شهدای کربلا هستند

رئیس شورای عالی حزب‌الله لبنان گفت: مجاهدان در غربت استمرار خط شهدای کربلا و دیگر شهدای اسلام هستند که غریبانه به شهادت رسیدند.

به گزارش آستان نیوز، شیخ محمد یزبک در آیین هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که عصر شنبه اول مهرماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضورم را در کنار حرم مطهر امام رئوف(ع)، به منظور شرکت در این همایش و اجلاسیه غنیمت می‌دانم و از جمهوری اسلامی ایران برای  برگزاری‌ این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مایه خرسندی است که تشکر خود را تقدیم برادر عزیزمجاهد علامه سید عیسی طباطبایی کنیم که تمام تلاش خود را به کار برد تا چهره درخشان و روشن جمهوری اسلامی ایران را معرفی کند  و همچنین تا امروز تمام تلاش‌های خود را برای استمرار مقاومت و جمهوری اسلامی به کار می‌برد.

وی با اشاره به اینکه سید عیسی در ارتباط مستقیم و در جریان تمام تلاش‌های امام خمینی(ره) و اقدامات آیت‌الله خامنه‌ای بوده‌ است، ادامه داد: اولین شهدا و مجاهدان غربت در لبنان سفیران امام خمینی(ره) بودند. در آن زمان اسرائیل تمام لبنان را درنوردید و به بیروت رسید و امام نیروهای خود را  برای دفاع از لبنان اشغال شده فرستاد. حضرت امام دیدگاه استراتژیکی داشتند و معتقد بودند تمام امت اسلامی آرامش نمی‌یابد تا زمانی که غده سرطانی اسرائیل در فلسطین مستقر است و به غایت تلاش کردند تا این غده را از بین ببرند. این آینده نگری حضرت امام بسیار تاثیر گذار و عامل پیروزی اسلام عزیز بود. 

شیخ یزبک ادامه داد: همانطور که جد بزرگوار او رسول اکرم(ص) رسالت اسلام را بر دوش داشته و فرمود اگر خورشید را دست راست و ماه را در دست چپم بگذارند، امر اسلام را رها نخواهم کرد، امام خمینی(ره) نیز راه جمهوری را ادامه دادند تا آخرین نقطه و اینک بعد از 45 سال، جمهوری اسلامی ایران و این دیدگاه امام را برای حفظ کیان اسلام عزیز در این شرایط می‌بینیم. امام خمینی(ره) هرگز سازش نکرد و هرآنچه که داشت را برای حفاظت از کیان جمهوری اسلامی به کار برد و هرگز به دنبال مقام و رتبه نبود.

وی با تاکید بر این نکته که این اسلام هرگز ذلت را نمی‌پذیرد گفت: اسلام ناب محمدی(ص) اسلام سلامت و ارزش‌های انسانی است.کسانی که قدرت‌نمایی می‌کنند بدانند این کشور براساس حقیقت اساسی اسلام یعنی ولایت بنیان شده است، چون هیچ اسلامی جز با ولایت اهل بیت تحقق نخواهد یافت و امام خمینی با این روش مردم را به اسلام حقیقی دعوت کرد.

رئیس شورای عالی حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت لبنان با اتکا به آنچه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب فرمودند، با اشاره به توصیه‌های ایشان مقاومت را ادامه دادند و اسرائیل را وادار به عقب نشینی کردند. در سال 2006 تمام دنیا پشت اسرائیل بود. اسرائیل می‌خواست حرکتی از لبنان را برای نابودی مقاومت آغاز کند. این گونه تصور می‌کردند که با نابودی لبنان مقاومت اسلام در هم‌می‌شکند اما مقاومت اسلامی در برابر این پروژه با کمک و پشتیبانی بی نهایت جمهوری اسلامی ایران، ادامه یافت و بدین گونه موفق شدیم اسرائیل را ذلیلانه بیرون کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عزم و اراده برای این پیروزی ادامه خواهد داشت گفت:در پروژه داعش نیز با تکیه بر دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای ، تمام کشورهایی که سودای نابودی جهان مقاومت را داشتند عقب نشینی کردند. در این خصوص لازم است یادی کنیم از سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی  که تا آخرین لحطه مقاومت را ادامه دادند. اثرات حرکت این سردار بزرگ در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق مشهود است. خدا خواست او با ابومهدی ملاقات کند و روشنگری را ادامه دهند. انچه امسال در اربعین اتفاق افتاد پاسخ دندان شکنی به آمریکا بود که در پی از بین بردن این آثار است.

شیخ یزبک مطرح کرد: امروز مقاومت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند اسرائیل را متوقف کند و چشم‌انداز آینده ما پر از روشنی و پیروزی اصحاب مقاومت خواهد بود.بر آمریکاست که از کشورهای مقاومت کوچ و منطقه را رها کند. باز هم فلسطین به مردمش باز خواهد گشت و دولت فلسطین از نیل تا مدیترانه برقرار خواهد شد و انشاءالله خط ولایت ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی