پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی عنوان کرد:
۱۴۰۲-۰۷-۰۲

ورع در دین و رعایت تقوا، از توصیه‌های امام عسکری(ع) به شیعیان است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رعایت تقوایی الهی، ورع در دین و راستی در گفتار از مهمترین توصیه های امام عسکری(ع) به شیعیان است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی در ویژه برنامه روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که به حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نامه آن حضرت به بیان توصیه ها و سفارشات ایشان به شیعیان پرداخت.

وی تصریح کرد: اولین توصیه امام عسکری(ع) در این نامه سفارش به رعایت تقوای الهی است. انسان مومن باید تقوا را در همه ابعاد زندگی اعم از بعد معنوی و عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... رعایت کند.

 

ورع یعنی غیرت در دین

این کارشناس دینی بیان کرد: ورع در دین یعنی غیرت داشتن در دین و اجتهاد و تلاش برای دینداری بهتر دومین توصیه امام عسکری(ع) به شیعیان است.

وی اظهار کرد: راستگویی و پرهیز از دروغگویی در کلام سومین توصیه آن امام همام است که باید در زندگی رعایت کنیم. شیعیان طبق این سفارش امام عسکری(ع) باید همواره راستگو باشند و صدق در حدیث را رعایت کنند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ادای امانت یکی دیگر از توصیه های امام یازدهم به ما است. هر کسی که امانتی را در نزد ما می گذارد خواه خوب باشد یا بد، خواه مسلمان باشد یا غیر مسلمان باید امانتش را به او برگردانیم و خیانت در امانت نکنیم.

وی افزود: سجده طولانی دیگر توصیه امام عسکری (ع) به شیعیان در این نامه است. سجده بهترین و نزدیک ترین حالت بنده نسبت به ذات باریتعالی است بنابراین با طولانی کردن سجده می توانیم به خدا تقرب بجوییم.

سخنران حرم رضوی خاطرنشان کرد: معاشرت نیکو با مردم، رعایت حقوق آنها و حسن خلق از دیگر سفارشات امام حسن عسکری (ع) به ما است که با رعایت این نکات و عمل به این سفارشات در زمره شیعان راستین آن حضرت قرار خواهیم گرفت.

گفتنی است؛ مرثیه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) کاظم ذوقیان و قرائت زیارت امام حسن عسکری(ع) با نوای مصطفی قاآنی از دیگر برنامه های روز شهادت امام عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی