پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی،
۱۴۰۲-۰۷-۰۳

سومین پیش رویداد دعوت با موضوع «سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه سلامت» برگزار شد

با هدف آشنایی با شیوه‌های تعامل شرکت‌های فعال در حوزه سلامت با سرمایه‌گذاران خطرپذیر و معرفی خدمات شرکت صنایع پیشرفته، سومین پیش رویداد از رویداد فناوری‌های حوزه سلامت و درمان با موضوع «سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه سلامت» به همت این شرکت برگزار ‌شد.

به گزارش آستان نیوز، معاون الکترونیک و تجهیزات پزشکی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و دبیر دومین رویداد دعوت در این پیش رویداد که روز گذشته برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر، موضوعی جذاب و جدید در اکوسیستم فناورانه و دانش‌بنیان کشور است.
دکتر محمد مزیدی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های فناوران در تعامل با شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر، عدم شناخت و دغدغه نحوه تعامل و مذاکره با این شرکت‌ها است، از همین رو صنایع پیشرفته رضوی به‌عنوان یک مجموعه خطرپذیر و نماینده آستان قدس رضوی در مواجهه با شرکت‌های دانش‌بنیان، در این اکوسیستم فعالیت می‌کند.
او ادامه داد: مامویت این شرکت، سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تولید، تجاری‌سازی و فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیشرفته است.
 

ماموریت پنج‌گانه شرکت صنایع پیشرفته رضوی
دبیر دومین رویداد دعوت با اشاره به ماموریت شرکت صنایع پیشرفته رضوی در 5 حوزه خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها شامل فناوری‌های سلامت و درمان، الکترونیک پیشرفته، تجهیزات صنعتی پیشرفته، مواد پیشرفته و نیز هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است.
او با بیان این‌که محور اصلی در استارتاپ باید فناوری و نوآوری باشد، افزود: سرمایه‌گذار خطرپذیر شریک فناور است، شریکی که علاوه‌بر تامین مالی در حوزه‌های مدیریتی، در آموزش، توانمندسازی، تجاری‌سازی و بازارسازی نیز به فناور کمک کند.
 

جایگاه سرمایه‌گذار خطرپذیر در چرخه عمر یک شرکت فناور
مزیدی در ادامه به جایگاه سرمایه‌گذار خطرپذیر در چرخه عمر یک شرکت فناور اشاره کرد و گفت: دومین پیش رویداد از دومین رویداد دعوت به حوزه چرخه عمر استارتاپ‌ها و تامین مالی متناسب با استارتاپ‌ها اختصاص یافت. اگر به چرخه عمر استارتاپ‌ها دقت و تامین مالی پیشنهادی متناسب با چرخه مالی را بررسی کنیم، به دسته‌بندی خواهیم رسید که می‌توان آن را برای هر مرحله تغییر داد.
او با طرح این سوال که چرا شرکت‌های سرمایه‌گذار خطر‌پذیر به این نتیجه رسیدند که به مراحل اولیه کسب و کار ورود پیدا کنند؟ گفت: درست است که ریسک سرمایه‌گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه چرخه عمر بیشتر است اما میزان سرمایه مورد نیاز نیز کمتر بوده، اگر بتوانیم تشخیص درستی داشته باشیم و شرکت مناسبی را انتخاب کنیم، سودآوری بلندمدت‌تر و ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت. 
به گفته معاون الکترونیک و تجهیزات پزشکی شرکت صنایع پیشرفته رضوی به هر میزان که صبر استراتژیک سرمایه‌گذار بیشتر باشد، می‌تواند به مراحل چرخه عمر ورود پیدا کند.
او ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران این قابلیت را دارند که در مراحل ابتدایی ورود پیدا کنند و با صبر به آورده بیشتری دست یابند، اما برخی به دنبال آورده‌های کوتاه مدت هستند.
 

توجه حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به اقتصاد دیجیتال
مزیدی با بیان این‌که حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به اقتصاد دیجیتال توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: دیجیتالی شدن و اقتصاد دیجیتال در حوزه سلامت، اهمیت بسیاری دارد و سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر خصوصی و تمام بخش‌ها در این حوزه رو به افزایش است.
او با اشاره به توزیع جغرافیایی شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر خاطرنشان کرد: متاسفانه تمرکز این شرکت‌ها در تهران بالا است و خراسان رضوی رتبه دوم را در این خصوص دارد.
مزیدی با بیان این‌که در یک پروژه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: 96 درصد سرمایه‌گذاران خطرپذیر علاقمند به سود سهام هستند و روی سرمایه‌گذاری 3 تا 5 سال کار می‌کنند.
 

سلامت بالاترین میزان سرمایه‌گذاری 
او از اختصاص بالاترین میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران به حوزه سلامت(تجیهزات پزشکی و دارو) خبر داد و افزود: معمولا شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر، مجموعه‌های مستقلی نیستند. 
مزیدی ادامه داد: شرکت صنایع پیشرفته رضوی نیز صد در صد متعلق به آستان قدس رضوی بوده و مهم‌ترین حوزه مامویتی که دنبال می‌کند، مسئولیت اجتماعی آن است. در واقع نهاد بالادستی و همچنین رفتار و فرهنگ این نهاد است که ماموریت‌های شرکت صنایع پیشرفته رضوی را تعیین می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی