پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)؛
۱۴۰۲-۰۷-۰۴

زائران حرم مطهر رضوی با امام زمان(عج) تجدید بیعت کردند

اجتماع بزرگ تجدید بیعت با امام زمان(عج) با حضور هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با سالروز آغاز امامت قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) اجتماع بزرگ تجدید بیعت با امام زمان (عج) در حرم مطهر رضوی برگزار شد و زائران حرم مطهر رضوی طلوع خورشید ولایت و امامت حضرت حجه بن الحسن العسکری(ع) را جشن گرفته و با سر دادن ندای «لبیک یا مهدی» با آن حضرت تجدید بیعت کردند.
 

گره گشایی از کار شیعیان
در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: حضرت ولیعصر(عج) در زمان غیبت علَی الظاهر در بین ما نیستند و ما ایشان را نمی‌بینیم ولی طبق روایات اسلامی ایشان در بین ما حضور دارند در بازارهای ما رفت و آمد دارند و بسیاری از مواقع نیز به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از کار ما گره‌گشایی می‌کنند.
وی تصریح کرد: ما در زمان غیبت باید با امام زمان(عج) ارتباط قلبی و معنوی برقرار کنیم و از حضور ایشان غافل نباشیم. مهمترین عاملی که ارتباط ما با آن حضرت را تسهیل می‌کند داشتن طهارت باطن است. ما وقتی حال معنوی خوبی داشته باشیم می‌توانیم با آن حضرت ارتباط برقرار کنیم.
سخنران حرم رضوی افزود: طبق حدیثی از وجود مبارک امام عسکری(ع) در زمان غیبت دو گروه دل‌هایشان به سوی امام زمان(عج) اشتیاق دارد که این دو گروه «اَهل الطّاعَه» و «اَهل اِخلاص» هستند.
وی بیان کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم در عصر غیبت ارتباط خوبی با امام زمان(عج) داشته باشیم باید اهل اطاعت از دستورات خدا و اخلاص در عمل باشیم چرا که این دو گروه به فرموده امام عسکری(ع) می‌توانند ارتباط خوبی با حضرت مهدی(عج) برقرار کنند.
گفتنی است؛ مدیحه سرایی و ذکر مناقب امام زمان(عج) با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع)؛ رضا عرفیان، شعرخوانی آیینی سیدرضا یعقوبی‌آل و اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های اجتماع تجدید بیعت با امام زمان(عج) در حرم مطهر رضوی بود.
در این مراسم همچنین از جمعی از فعالان جمعی از فعالان تشکل‌های مهدوی در مشهد مقدس که در راستای تحقق جامعه مهدوی و زمینه سازی برای ظهور در بستر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، از جمله مهدی غلامپور فعال مهدوی در حوزه رسانه، دکتر محمد جعفر مُدبر فعال مهدوی در سه‌شنبه‌های مهدوی، محمد صالح برادران فعال مهدوی در حوزه پژوهش غرب و مهدویت، علیرضا رضایی مقدم فعال در زمینه آموزش مهدوی، غلامحسین دَرّودی فعال مهدوی در مجتمع فرهنگی-مذهبی امیرالمومنین(ع)، ناصر محرابی فعال در زمینه موضوع شهدا و مهدویت و مبین معماری فعال در زمینه دانشجوی مهدوی تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی