پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سرور پوریا مطرح کرد:
۱۴۰۲-۰۷-۰۵

«دست‌های سبز لاله» حاصل تجربیات زندگی من در خوزستان است

نشست معرفی و بررسی کتاب «دست‌های سبز لاله» اثری از انتشارات به‌نشر در سلسله نشست‌های «همسایه با کتاب» همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور سرور پوریا؛ نویسنده کتاب در کتابسرای زیتون برگزار شد.

 به گزارش آستان‌نیوز، سرور پوریا نویسنده کتاب «دست‌های سبز لاله» در این نشست بیان کرد: تاکنون 24  عنوان کتاب نوشته‌ام که 4 عنوان آن در کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوان با تیراژ 60 هزار نسخه منتشر شده است که به واسطه انتشار وسیع آن، مخاطبان فراوانی داشت.
 وی ادامه داد: اولین کتابم با عنوان «قایم‌باشک» سال ۱۳۶۰  در زمینه علمی فرهنگی منتشر شد و کتاب «راز آبگیر» نیز سال ۱۳۶۴ پرخواننده‌ترین کتاب سال شد.
این نویسنده با اشاره به این که «دست‌های سبز لاله» اواسط دهه ۶۰ برای نخستین‌بار منتشر شد و اکنون به چاپ پنجم رسیده است، توضیح داد: اصالتا خوزستانی هستم و تا ۱۸ سالگی هم آنجا زندگی کردم، اما در دوران جنگ در این شهر حضور نداشتم. با این‌حال بیشتر اطلاعاتی که در قصه‌هایم منعکس شده، حاصل تجربیات و دیده‌هایم از همان سال‌های زندگی در خوزستان و با الهام از طبیعت زیبای آنجاست. این زیبایی‌‌ها را دستمایه قصه‌هایم کردم.
وی درباره نگارش کتاب «درس‌های سبز لاله» گفت: کوههای خوزستان در فصل بهار از لاله‌ها و شقایق‌های رنگارنگ پر می‌شود. این شقایق‌ها و لاله‌ها نماد خوزستان است. رویش گل لاله برای من جذاب بود و سوژه داستانی من در کتاب « دست‌های سبز لاله» شد.
پوریا درباره اقبال مخاطبان نسبت به این کتاب با گذشت نزدیک به چهار دهه از نگارش آن گفت: کتاب «دست‌های سبز لاله»  از نظر کارشناسی یک کتاب مقطعی است و در زمان انتشار  مخاطبان خود را داشت و در زمان حاضر با گذشت 4 دهه از جنگ نباید انتظار داشت که مخاطبان این کتاب را بخوانند. ولی هنوز هم این کتاب به دلیل دارا بودن خصوصیات داستانی، توانسته جذابیت خود را حفظ کند. اگر امروز مخاطب این کتاب را می‌خواند به این دلیل است که کودکان و نوجوانان جذب فراز و فرودهای قصه می‌شود، در غیر این صورت برای بچه‌های امروز که جنگ را لمس نکرده و ذهنیتی از آن ندارند، نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. 
 وی با اشاره به اینکه برخی کتاب دفا ع مقدس انتزاعی هستند که با تفکر و تجربه  و سن اجتماعی نوجوان مناسب نیست، افزود: در حال حاضر فضای مجازی تا حدی این مشکل را حل کرده است. ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که در حال حاضر کتاب‌های جنگ به فروش بروند؛  چرا که مخاطب نوجوان یا کودک با آن فضا فاصله دارد. امیدوارم که هیچ‌گاه در هیچ جایی جنگی نباشد که بخواهیم در مورد آن کتاب بنویسیم.
 کتاب «دست‌های سبز لاله» که برگزیده بخش طراحی، گرافیک و تصویرگری دومین جشنواره بین المللی کتاب ایثار و شهادت – سرخ نگاران  را در سال 1400 کسب کرده در سال 138 در قالب مجموعه «قصه‌های جنگ» از سوی  انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی