پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۵

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های عمرانی و فنی حرم مطهر رضوی

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از پروژه‌های عمرانی و فنی حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس صبح امروز چهارشنبه با دعوت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، از پروژه‌های عمرانی این آستان مقدس دیدن کردند.

در جریان این بازدید خلیل الله کاظمی، رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی ضمن توضیح ماموریت‌های این سازمان به اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، به اقدامات و فعالیت های عمرانی صورت گرفته در مجموعه حرم مطهر طی یکسال گذشته پرداخت و پس از آن طی بازدید چندساعته و میدانی به معرفی مهم ترین پروژه های عمرانی و فنی در حال اجرا در حرم مطهر امام رضا(ع) پرداخت. 

 

توسعه زیارت یک اصل مهم در مجموعه حرم امام رضا(ع)

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت انجام پروژه های عمرانی برای حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: توجه به زیرساخت های زیارت بسیار مهم است و اگر قرار است امکاناتی فراهم بشود تا 40 میلیون زائر در سال به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شوند باید امکان میزبانی از آنها به بهترین شکل فراهم باشد. خوشبختانه با نگرش مثبت تولیت آستان قدس رضوی بحث گسترش و توسعه زیارت یک اصل مهم در مجموعه حرم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هرکس به مشهد می آید به قصد زیارت حاضر می شود و هدف اصلی او زیارت است، پس باید امکانات و تسهیلاتی را برای زائر فراهم کنیم تا با آسودگی خاطر در مکانی آرام و مناسب به زیارت خود بپردازد. 

حسن موحدیان با اشاره به بازدید صورت گرفته از پروژه های درحال اجرا، گفت: اتفاقات و پروژه هایی که توسط سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی صورت گرفته و یا در حال اجرا است مایه مباهات بنده به عنوان یک شهروند مشهدی است چرا که زمینه میزبانی مناسب از زائران علی بن موسی الرضا(ع) را به خوبی فراهم می‌کند.

 

همه ارگان ها پای کار حرم مطهر رضوی باشند

حمید ضمیری، رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز در این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: توجه ویژه به ایجاد زیرساخت ها و فضاهای مورد نیاز زائرین در حرم مطهر رضوی بسیار قابل تقدیر است چرا که موجب بهبود تجربه زیارت خواهد شد.

ضمیری با اشاره به اینکه پروژه میدان قبله یک پروژه بزرگ در مقیاس شهر است، افزود: در این پروژه بزرگ باید تمامی دستگاه ها و ارگان ها همچون شهرداری به پای کار بیایند و در حوزه تصمیم سازی و اجرا حاضر شوند تا گره تداخل سواره و پیاده را از پیش پای زائران باز کنند. همچنین ایستگاه های قطاری شهری موجود در این پروژه دسترسی راحت تر زائران به حرم مطهر رضوی را تقویت خواهد کرد.

 

پاسخگویی به رویدادهای مختلف فرهنگی و مذهبی با اجرای پروژه های عمرانی حرم مطهر

حمیدرضا محروقی دیگر عضو شورای شهر حاضر در این بازدید با اشاره به پروژه میدان قبله عنوان کرد: باتوجه به اینکه رویدادهای مذهبی و فرهنگی زیادی در مشهد به دلیل حضور مضجع شریف امام رضا(ع) در مقاطع مختلف سال برگزار می شود، نیاز به فضاهای شهری داریم که مناسب و پاسخگوی این رویدادها باشد. اجرا پروژه میدان قبله حرم مطهر رضوی دقیقا در همین راستا می باشد و می تواند ارتباط مناسبی با فضای شهر و حرم مطهر ایجاد کند و مدیریت شهری نیز با دیدی مثبت به همکاری خواهد پرداخت. 

وی با اشاره به پروژه اصلاح و بهسازی زیرگذر حرم مطهر نیز بیان کرد: این پروژه موجب تسهیل رفت و آمد زائران به حرم و تسهیل زیارت آنها خواهد شد. همچنین با مدل های پیشنهادی سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی استفاده از حمل و نقل عمومی در این پروژه بسیار پررنگ دیده شده است که این خود موجب کاهش ترافیک در این محدوده و ترجیح زائران به استفاده از این شیوه دسترسی به حرم مطهر رضوی خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی