پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۶

بررسی فرصت‌های صادراتی کشور افغانستان با حضور بیش‌از 20 شرکت دانش‌بنیان

با همکاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی و کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان ضوی، فرصت‌های صادراتی کشور افغانستان با حضور بیش‌از 20 شرکت دانش‌بنیان بررسی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، نشست «معرفی فرصت‌های اقتصادی افغانستان» روز گذشته با حضور نمایندگانی از شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی همچون داروسازی ثامن، آرد قدس رضوی و  مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی و همچنین 20 شرکت دانش‌بنیان استان در محل شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد.
در این نشست، رایزن ایران در هرات با اشاره به شرایط کنونی و امنیت کشور افغانستان اظهار کرد: 24 مردادماه سال 1400 طالبان کشور افغانستان را تحویل گرفت و اتفاقات بسیاری طی این دو سال در حوزه اقتصادی و تجارت در این کشور رخ داد.
الهی گفت: نخستین موضوع مهم در این کشور، مسئله امنیت است که در واقع افغانستان امروز با افغانستان دو سال گذشته بسیار متفاوت شده و خوشبختانه به لحاظ امنیتی شرایط بهتری دارد.
او یکی از ویژگی‌های دوره جدید حاکمیت در افغانستان را حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: حمایت از تولید ملی، سیاست اصولی حکومت طالبان است. 
الهی ادامه داد: در دوره جمهوریت و قبل از طالبان، فساد بسیار بود و گمرکات نظم و انضباط خاصی نداشت اما در دوره فعلی گمرکات کاملا کنترل شده و نیمی از درآمد دولت افغانستان از محل گمرکات تامین می‌شود که همین امر باعث افزایش عوارض گمرکات طی دو سال اخیر شده است.
او خاطرنشان کرد: متاسفانه بازار داروی انسانی در این کشور در دست کشورهای هند و پاکستان است و جا دارد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه و حتی داروهای دامی ورود پیدا کنند.
رایزن ایران در هرات با اشاره به سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات ایرانی همچون کود شیمیایی، خوراک دام، کیت‌های آزمایشگاهی و... به افغانستان گفت: حمایت طالبان از تولید ملی سبب شده است امروز این کشور تشنه محصولات واسطه‌ای و محصولاتی که به تولید نهایی منجر می‌‌شود، باشد.
او ادامه داد: کارخانجات کشور افغانستان نیازمند کمک، بهره‌وری، اتوماسیون، صنایع ماشینی و... است و شرکت‌های دانش‌بنیان باید از شهرک صنعتی هرات و کابل بازدید کنند و با ظرفیت‌های این شهرک آشنا شوند.
الهی با بیان این‌که 70 درصد درآمد کشور افغانستان بر پایه کشاورزی است، گفت: از همین رو شرکت‌هایی که می‌توانند در این حوزه کمک‌کننده باشند، در حوزه کشاورزی موفقیت‌هایی را در این کشور به دست خواهند آورد. 
او تاکید کرد: امروز جامعه افغانستان تشنه آموزش است و ما در این حوزه هم می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی