پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۷-۰۶

پروژه‌های عمرانی حرم مطهر امام رضا(ع) پروژه‌هایی ملی و نیازمند توجه دولت است

رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: پروژه‌های عمرانی حرم مطهر پروژه‌های ملی هستند و  نیاز به توجهات قانونی و حمایت ویژه دولت دارند.

به گزارش آستان نیوز، خلیل الله کاظمی در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: آستان علی بن موسی الرضا(ع) به دلیل نوع خدمات و اقدامات نیاز به توجهات قانونی دولت محترم دارد، چرا که پروژه‌های حرم مطهر، هم به دلیل جنبه اعتقادی و هم به دلیل استفاده میلیونی مردم کشور از آن، جز پروژه‌های ملی هستند.
کاظمی افزود: با وجود این ویژگی‌ها، امکان جذب حمایت ملی و استفاده از توانمندی‌های دولت برای  آن شکل نگرفته است و امیدواریم با توجه به اشراف رئیس‌جمهور محترم و همچنین رویکرد مثبت شما در سازمان برنامه ‌و بودجه، کمک‌های خوبی از سوی دولت محترم برای نگهداری و توسعه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اختصاص یابد.
 

جزئیات و وضعیت پروژه‌های جدید
رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی گزارشی از وضعیت پروژه‌های کلیدی فعال در این آستان نیز ارائه و اظهار کرد: عملیات اجرایی نزدیک به ۵ هزار متر مربع از فضای حرم مطهر رضوی شامل بست شیخ بهایی به مساحت دو هزار متر مربع و صحن جمهوری اسلامی به مساحت سه هزار متر مربع را به شکل یک رواق ۵ هزار متر مربعی آغاز کرده‌ایم که در پروژه صحن جمهوری فضایی را در نظر گرفته‌ایم که موضوع زیارت بام یا گنبد مطهر نیز در آن پیش بینی شده است.
کاظمی درباره زمان‌بندی این پروژه‌ها گفت: این دو پروژه انشالله طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و به عنوان یکی از فضاهای سرپوشیده هم‌سطح، در اختیار زائرین قرار می‌گیرد. 
وی ادامه داد: در پروژه شیخ بهایی نیز حدود ۴۰ هزار متر مربع فضای پیش‌بینی شده که در دو سطح، شامل سطح منفی دو به عنوان سرداب و سطح منفی یک رواق زیر سطحی، آماده خواهد شد. 
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با اتصال این فضا به رواق دارالمرحمه و عبور از زیر مدرسه دو درب، به رواق حضرت معصومه(س) متصل می‌شود و تردد زائرین در سال‌های آینده در رواق زیر سطحی به صورت رینگ خواهد بود. 
کاظمی با اشاره به درصد پیشرفت این پروژه‌ نیز اظهار کرد: تقریباً بیش از ۴۰ درصد پروژه شیخ بهایی انجام شده است و اوایل سال ۱۴۰۴ یا اواخر سال ۱۴۰۳ این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی