پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۶

2 روز بازدید رایگان از موزه ملی ملک به مناسبت روز جهانی جهانگردی

به مناسبت پنجم مهرماه؛ روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، به مدت دو روز به صورت رایگان از اهل تاریخ و هنر میزبانی می‌کند. 

به گزارش آستان نیوز، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۵ و 6 مهر 1402 به صورت رایگان به تماشای 11 تالار متنوع موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور بپردازند.  
موزه ملی ملک در کنار کتابخانه‌ای از نسخه‌های نفیس خطی و چاپ سنگی و سربی و کتاب‌های چاپی، گنجینه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در تالارهایی همچون «سکه»، «کمال‌الملک و خاندان غفاری»، «کتابت و نگارگری»، «هنر لاکی»، «تمبر» و... جای داده است. 
همچنین تالار حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک و تالار آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک دختر بزرگ حاج حسین آقا در این موقوفه روایتگر خدمات نیک‌اندیشانه این خانواده فرهنگ‌دوست در حوزه حفظ و اشاعه فرهنگ و تاریخ کشور است.
تالارهای «هزارداستان»، «هنر و زندگی» و «علوم در ایران اسلامی» نیز نماهایی نو از آثاری تازه در زمینه نسخه‌های خطی، اشیای تزیینی و دستاوردهای دانشمندان ایرانی مسلمان به همراه فناوری‌های روزآمد پیش روی گردشگران می‌گذارند. 
تالار «ماه هشتم» موزه ملی ملک نیز امسال با هدف ارائه روایت‌هایی از حضرت امام رضا(ع) از دریچه آثار و سندهای تاریخی در این موقوفه آستان قدس رضوی افتتاح شده است.
کتابخانه و موزه ملی ملک که در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده، در حال حاضر در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» همه روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا ساعت 16:20 آماده میزبانی از فرهنگ‌دوستان در دو بخش کتابخانه و تالارهای موزه‌ای است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی