پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بسیج کارکنان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)
۱۴۰۲-۰۷-۰۶

بیانیه گام دوم انقلاب و نقش آن در تمدن‌سازی اسلامی تبیین شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس، نشست تبیین "بیانیه گام دوم انقلاب و نقش آن در تمدن‌سازی اسلامی" به همت بسیج کارکنان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز دکتر احسان عظیمی راد، استاد بسیجی دانشگاه تربت حیدریه و از فرماندهان سابق بسیج دانشجویی و بسیج اساتید، در این نشست که روز گذشته در جمع کارکنان و استادان بسیجی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، به تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب و نقش آن در تمدن‌سازی اسلامی پرداخت.
وی ضمن تشریح سابقه و فلسفه تدوین و انتشار بیانیه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۹۷، آن را تدبیر رهبر معظم انقلاب برای ترسیم چهل سال دوم تلقی و ضمن بازخوانی بخش‌های مختلف بیانیه، نمود و امتداد اجتماعی-سیاسی بیانیه را در فرایند تمدن نوین اسلامی-ایرانی تشریح کرد.
 

تبیین دستاوردهای انقلاب و شاخص‌های عزت و پیشرفت در بیانیه گام دوم انقلاب

دکتر عظیمی‌راد در ادامه با بیان اینکه بحث بیانیه گام دوم دو بخش دارد که رسالت و ماموریت ما را مشخص کرده است، گفت: اولین بخش تبیین دستاوردهاست؛ در واقع عمق راهبردی نگاه مقام معظم رهبری در این بیانیه تحلیل چیستی و چرایی انقلاب است و دومین بخش بیانیه، تبیین شاخص‌های عزت و پیشرفت و ارائه نقشه راه آینده است که در قالب توصیه‌های اساسی و نقشه راه بیان شده است. 
وی تصریح کرد: در بخش نخست بیانیه نخستین نکته این است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ و کامل معرفی 
شده است و تفاوتش با سایر انقلاب‌های بزرگی که رخ داده و اما کامل نشده است این‌گونه مطرح شده است که آرمان‌های این انقلاب استمرار دارد و مردم هنوز پای انقلاب ایستاده‌اند. 
استاد بسیجی دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که یک چله انقلاب و اصالت شعارهای این انقلاب را حفظ کردیم و ویژگی دیگر این گونه مطرح شده که پیروزی انقلاب آغاز گر عصر جدید عالم است. 
شعارهای همیشه زنده انقلاب که آزادی، اخلاق، معنویت و... است همواره زنده و پویاست، همچنین دفاع ابدی از نظریه انقلاب اسلامی و انعطاف پذیری انقلاب از دیگر ویژگیهای این انقلاب مطرح شده است.
وی افزود: در این بیانیه همچنین آمده است، انقلاب اسلامی نظام‌سازی کرد و به رکود منجر نشد، همچنین شناخت درست گذشته برای برداشتن قدم‌های آینده، ابعاد درخشش انقلاب و شاخص‌های عزت کشور، نقش رهبری مقام معظم رهبری، اعتماد به باور ما می‌توانیم از دیگر مواردی است که مقام معظم رهبری در بخش نخست بیانیه تبیین فرمودند.
به گفته دکتر عظیمی‌راد ما باید انقلاب و دستاوردهای آن را بشناسیم و به آن افتخار کنیم، ما در حوزه‌های حمل و نقل علم و فناوری، مشارکت‌های مردمی، بینش سیاسی در موضوعات داخلی و خارجی، عدالت در گسترش آب و برق وصنعت،  سدسازی، خانه‌سازی، افزایش معنویت و... پیشرفت‌های خوبی داشتیم. 
وی با بیان اینکه در این بیانیه برای تحقق جهاد بزرگ برای ساخت ایران اسلامی و ارائه نقشه راه آینده عوامل کلیدی  مطرح شده است، گفت: اولین عامل کلیدی توجه به شعارهای انقلاب و عدم غفلت از شعارهاست زیرا غفلت از این شعارها آسیب زاست.
 

عوامل کلیدی مطرح شده بیانیه گام دوم انقلاب در تحقق ساخت ایرانی اسلامی

این استاد دانشگاه، در ادامه خاطر نشان کرد:انتقال سنگرهای مقاومت در خارج از مرزهای کشور، نیروی انسانی مستعد، نیروی جوان، فعال نمودن فرصت های مادی کشور و توجه به صنایع پیشرفته، بازار بین المللی و...، امید و نگاه به آینده، شکست محاصره تبلیغاتی و... از دیگر عوامل کلیدی مطرح شده بیانیه گام دوم انقلاب در تحقق نقشه راه آینده کشور مطرح شده است.
وی همچنین به تبیین سر فصل‌های مهم حرکت کشور به سمت ساخت ایران اسلامی در این بیانیه پرداخت و کمک به افزایش علم و پژوهش و حرکت به سمت جهاد علمی، معنویت و اخلاق، فضیلت‌هایی مثل گذشت، برادری، راستگویی، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی، حوزه استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی کشور، سبک زندگی اسلامی و تمدن سازی را از جمله این سرفصل‌ها برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی