پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در هشتمين نمایشگاه تخصصی «کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان» انجام شد
۱۴۰۲-۰۷-۰۶

مجموعه «اطلس تاریخی سادات ایران» معرفی شد

در یکی از رویدادهای علمی هشتمين نمایشگاه تخصصی «کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان» مجموعه کتابهای «اطلس تاریخی سادات ایران» معرفی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول سعیدی‌زاده، پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم که عصر امروز  پنجم مهرماه در سالن کنفرانس رویدادهای علمی هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، که در مجتمع حوزوی آیت الله هاشمی شاهرودی واقع در خیابان امام رضا 19 مشهد برپاست به موضوع «سادات و نقش اجتماعی آنان» اشاره کرد.
وی گفت: مباحثی مانند زمان ورود سادات به هر منطقه، معرفی شهرها و روستاهای محل سکونت آنان، خاندان‌های تشکیل شده و نقش آنان در امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، شخصیت‌های برجسته‌ و شاخص حوزه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی و حتی اجتماعی و اقتصادی هر خاندان و شاخه سادات و معرفی تعدادی از بقاع متبرکه سادات هر استان، از اهداف این مجموعه است.
این پژوهشگر ادامه داد: در هریک از جلدهای مجموعه کتاب‌های اطلس تاریخی سادات ایران مطالبی همچون مفاهیم و کلیات، کانون‌های استقرار سادات، تبارشناسی سادات مهاجر، عوامل مؤثر در مهاجرت سادات به آن استان، حکومت‌ها و خاندان‌های علویان، فعالیت‌های فرهنگی و علمی، معرفی چند بقعه و مزار مشهور و همچنین پیوست‌هایی شامل نسب‌نامه سادات به صورت کامل ذکر شده و در متن کتاب، نقشه‌های مهاجرت و تصاویری از بقاع متبرکه به تصویر کشیده شده است.
شایان ذکر است، مجموعه اطلس تاریخی سادات ایران تاکنون در چندین مجلد به بررسی سادات طبرستان- مازندران، سادات همدان، اصفهان، خراسان بزرگ، زنجان، ابهر و سلطانیه، فارس، یزد، قم و آوه، سیستان و کرمان پرداخته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی